FAST & THE FURIOUS


Jag fick vara med på filminspelning häromdagen. Det var vår kameramanskompis Hansson som hade en liten grej han ville göra, så Mange fick vara skådespelaren och jag fick den flashiga titeln "Location producer" plus en liten statistroll i en scen.
Den gick ut på att jag skulle ligga på motorhuven med "blod" i trynet och låtsas vara påkörd när Mange skulle få kärringstopp och köra på mig. Tanken var att han bara skulle göra ett litet skutt fram med bilen, men eftersom han är en så skicklig bilförare så körde han vidare. Och eftersom det inte var hans bil så hittade han inte bromsen (för den sitter ju på helt olika ställen beroende på bilmodell) men som tur var hittade han handbromsen som gjorde att bilen stannade cirka en centimeter från väggen, och var en sekund från att göra så att jag i framtiden kunde ha besökt handikapptoaletter med gott samvete på grund av min rullstol.
 
I alla fall, I lived to tell the story. Prisa Gud vår herre och beskyddare. Amen.
 
PS. Det där blodet jag hade i ansiktet, det förklarade Hansson att det var nåt slags specialeffektblod som man använder i riktiga filminspelningar typ. Fan vad coolt, tänkte jag. Inte ens när jag hällde ut det från en Felix tomatketchup så fattade jag några misstankar. "Vad konstigt att dom lagt specialblodet i en ketchupflaska" tänkte jag bara. "Och vad konstigt att blodet även luktar som ketchup" funderade jag medan jag kletade in det i fejset.
Så jävla oskönt korkad man är ändå. Hade nästan varit lika bra om jag dog i den där stuntscenen. Go out in a blaze of glory liksom. Eller ja, go out in a bilkrock i tre kilometer i timmen med ketchup i nyllet.
 
 
Hela filmen kommer inom kort!

ALLMÄNT | |
#1 - - R - den ovita sanningen:

Long time no seen! Awesome iaf! Själv måste jag oroa mig för att inte min läpp ska spricka idag..

#2 - - Bamse:

Själv oroar ja mig över att kondomen inte spricker

#3 - - Robban:

Galet:) fick man sig ett gott skratt. Ha d gott

#4 - - viccan:

Fan vad du är dålig på att blogga. KOM IGEN!! Går in på din blogg flera gånger om dagen men ingenting händer..

#5 - - Hannah:

hahahahhahahah gud

#6 - - Emma:

Amen!
Hoppas att du haft en bra (uppenbarligen bloggfri) sommar och att du kommer tillbaka framåt hösten åtminstone ;-)

#7 - - Anonym:

I Australien, inte läst din blogg på månader, läser några inlägg och garvar högt ett par gånger. Inte ofta någon text får mig att skratta.. Du lyckas dock alltid.
Drömde om dig för någon dag sen, du var lika rolig som på bloggen och vi blev kära.

Så nu ligger jag här i min hostelsäng och hoppas jag hittar en lika charmig karl som du verkar vara..drömmer gärna om dig en natt eller två till. Packa väskan och res, du skulle bli en amazing backpacker.

Keep on going, funny guy.
/musikalisk tjej 24

#8 - - Jenny:

hallå vart är du

#9 - - Felicia:

Men alltså where did you go? Det här är fan det stördaste blogguppehållet du gjort.. Eländet tar ju aldrig slut!

#10 - - M:

Kan ju inte svara för Emil men kanske är det pga mongostavningen av vissa (long time no seen) WTF!!
Gillar Jenny och Felicias kommentarer dock. Hur kan du, Emil, inte smälta är väl fel ord men vilja ge dem vad de önskar? Come back, please!
/språkpolisen

#11 - - J:

Om du gått i bloggpension kan du väl meddela det till dina läsare i alla fall?

#12 - - Hanna:

Emil, var är du?
Din vardagshumor saknas
Snälla, skriv igen

Varje gång jag tittar in här utan att finna något livstecken kommer jag att lämna en dikt i en ny form (detta är ett hot, ifall det behöver klargöras). Jag vill helst slippa skriva en sonett, så jag skulle uppskatta om du värdigades komma ihåg bloggen innan det går så långt.

#13 - - long:

hallååååå!! var e du? jag saknar dina inlägg. börjar bli helt dödstråkigt. eller har varit det i x antal månader nu. SNÄLLA! jag dör :S rädda mig med lite garv. ÄLSKAR din humor!

#14 - - Hanna:

Tanka:

nästan en månad
har gått sedan sist, och Emil
har inte skrivit
ska kolla på Facebook om
han fortfarande lever

#15 - - frida:

plz bloggmaster jag kräver att du uppdaterar
mvh ditt största fan som faktiskt skickade en fucking bulle på posten och kräver ett svar på varför du har en sådan här lång bloggpaus som dödar mig sakta inifrån :-) obs är lite allvarlig

#16 - - long:

kan du iallafall visa att du lever? om du nu gör det, annars dör nog jag också....

#17 - - Syster Anna:

Tycker det är kul att inlägget avslutas med att hela filmen kommer inom kort. Ptja, allt är ju faktiskt relativt.

Ja, Emil lever.

#18 - - lina:

Emil, where u @? Är det dags för mig att komma in här och lämna länkar till Rihanna-låtar och paragrafer fyllda med särskrivningar och felstavningar varje dag? Är det så?
Om man har en så rolig blogg som du har (hade? Jag vet inte ens längre och det gör mig ledsen.) kan man inte bara sluta mitt i. Säg iallafall hejdå om det är så du vill ha det. Jag kan posta en kanelbulle åt dig om du vill? Är det är det som krävs för att du ska komma tillbaka?

Upp