FÄRJAN

Hade gärna skrivit ett och annat om kryssningen i lördags men ni vet hur det är... det som händer på båten, stannar på båten. Sucks to be you, eftersom vissa saker hade varit rätt underhållande att läsa om kan jag tänka mig.
 
Men ni som varit på Cinderella eller sett Färjan på Kanal 5 eller besökt en bondgård vet väl på ett ungefär hur det brukar se ut. Och dom som syns och hörs mest är ju alla ensamma 45-åriga karlar (är man över 30 så är man inte singel, då är man ensam) som står i baren och brölar, dansar som skadeskjutna älgar på dansgolvet, och raggar på ALLT som rör sig. Helt utan game också. Bara slita tag i närmsta 18-åring och ba "Tjjjaaaahhh gummaaaan va fin du eee... nähä, skit it då..." följt av att 64-åriga Ulla-Barbro på konferens går förbi, varpå samma genialiska pick up-line testas på henne, denna gång med lite högre ljudvolym för att säkerställa att han verkligen existerar, i och med att misstänkt många personer av motsatt kön inte ger honom nån uppmärksamhet.
 
"Patetiska jävla idiot-helvete" tänkte jag varje gång jag fick syn på en sån snubbe.
"...Fast det där är väl jag om 15 år i och för sig" var min nästa tanke.
 
Skit samma, här är alla tre bilder jag lyckades ta under helgens äventyr och galenskaper.
 
Jag och brorsan på Fåfängan-berget innan avfärd. Det har hänt lite sen bilden i inlägget under detta kan jag tycka, men vet inte exakt vad.
 
 
Sviten högst upp och längst fram på båten. Helt sjukt onödigt egentligen, men vafan... det var skönt att slippa hänga i en 2 kvadratmeter stor klaustrofobihytt under bildäck för en gångs skull. Den här bilden togs strax innan brorsans tjej och hennes väninnor kom och störde vår planerade Fia med knuff-turnering vi hade tänkt köra hela kvällen. Det var lite synd.
 
 
Dagen efter på väg hem till Sverige igen. Det är kul att resa utomlands till exotiska och spännande platser som Finland ibland, men väldigt skönt att komma hem också. Och om ni undrar så är det mineralvatten som står på bordet, inget annat.
ALLMÄNT | |
#1 - - Julia:

Hahaha sluta vara så skön hela tiden, och kan du snälla avslöja hemligheter från båten!

#2 - - X:

Hahaha kom igen avslöja hemligheter från båten?
btw håller på att läsa igenom ditt arkiv och du verkar ha varit ett geni ända sedan feb 08. Vissa är födda med gåvan.

Upp