VATTEN I ÖRAT

Sitter i en jättekonstig taxi på väg till skolan nu. Den är typ 30 meter lång, röd, och fylld med massa främlingar runt omkring mig. Nästan som en buss alltså.

Och vet ni vad? Jag har lock för örat. Alltså inte ett lock från en kastrull som jag sitter och trycker mot sidan av huvet, som man skulle kunna tro. Nä, jag har vatten i mitt vänstra öra efter att jag duschade imorse. Enormt irriterande, jag hör nästan ingenting där. Så jag hoppas ingen kommer säga nåt viktigt till mig från den sidan idag.

- Emil, det brinner!
- Va?

Det suger äckstra mycket eftersom jag fick en ny mobiltelefon i helgen, med tillhörande hörlurar som är väldigt bra. Men nu hör jag Ludacris tydligt och klart i högerörat, och ett mongo som mumlar i mitt vänstra.

Vad det är för telefon? En sån där iPhone 5 är det. Jag hade ju 3:an innan, som efter två års febrilt användande började sjunga på sista versen. Sista versen på en Rihanna-låt, alltså helt värdelös.
Men listig som jag är så skruvade jag isär båda telefonerna igår i ett tappert försök att sätta ihop dom till en telefon. Så kan folk fråga vad jag har för mobil, varpå jag svarar att det är en iPhone 8, ta emot uppmuntrande high-fives och göra en victory dance. Succé!

Men jag som tekniskt efterbliven som knappt kan hantera en brödrost hade lite svårigheter med nämnda projekt, så det gick inte så bra. Och så lite vatten i örat på det. Ljuvligt.

Från det ena till det andra: ibland noterar jag att några av er inte hajar när jag är ironisk, så för att underlätta lite för er retards så kan jag avslöja att följande stycke är ironi:

Vilken tur att det inte regnar, och att det inte är nån bilkö nu när jag är på väg till skolan. Och satan vad ful och äcklig jag är idag.

Nu är ironin slut, nu ska jag aldrig mer i mitt liv vara ironisk. Sitter bara och försöker fördriva tiden lite med att blogga, känns som jag inte gjort det så mycket sista tiden.

Nu ska jag snart kriga mig in på en tunnelbana, oj vad jag har saknat morgonrusningen i innerstan. Jag som aldrig får uppleva mänsklig beröring annars står ju bara och njuter i den fullsmockade vagnen. Ibland ejakulerar jag av det.

OJ OJ OJ, nu är det läge att runda av märker jag. Jag ska hålla er uppdaterade hur det går med vattnet i örat. Ni kan lämna era telefonnummer här så ringer jag och berättar.

Krams.

| |
#1 - - Martina Sjöström:

Skön stavning på extra.. :')

Upp