MORGONBLOGGEN: LOOK GOOD, FEEL GOOD, DO GOOD

Nu när jag går upp tidigare än kinesiska barnarbetare i kolgruvan på mornarna så möter man en del trötta människor. Jag märker att jag inte är ensam om att må som en stjärtlapp av att kliva upp så tidigt. Jag märker även att det inte bara är jag som saknar framförhållning.

På varje buss och tunnelbana jag åkt sen jag började skolan igen så har det suttit tjejer och sminkat sig för att dom inte hann eller pallade där hemma bakom lägenhetens skyddande väggar.

Tjejer ser förresten för jävla roliga ut när ni sminkar er. Vet ni hur mycket ni gapar när ni gör det? Det är tydligen för att "sträcka ut ansiktet" har jag fått höra, annars är det för slappt och försvårar sminkningsprocessen. Eller nåt sånt. Men ta en titt på er själva i spegeln nästa gång ni gör det, och kolla hur vidöppet brödhålet är. Man skulle kunna stoppa in ett munspel på högkant där. Det är jättegulligt, det är det, I'm just saying...

Ska också börja utföra mina morgonrutiner på bussen. Men eftersom jag aldrig sminkar mig, förutom när jag ska till Patricia på söndagkvällarna, så får jag göra allt som vi killar måste göra istället.
Borsta tänderna och raka mig. That's it. Inte lika tidskrävande som att färglägga fejset, men kan vara kul att sitta med rakapparaten och skövla regnskogen i trynet medan nån tjej sitter bredvid och sminkar sig. Och får mitt hår som flyger in i munnen på henne på grund av en oförmåga att inte se ut som nån som är jätteförvånad.

Nej, nu måste jag köpa kaffe om det är okej.

| |
#1 - - Ronja -teckenspråk, poesi och HUMOR!:

Ronja och Jenny sminkar sig:
Ronja: *Viskar* Kan du ge mig fransböjjarn?
Jenny: *viskar* här.
...
Ronja: *viskar* varför viskar vi?
Jenny: *viskar* jag vet inte.
Också något som alltid händer vid sminkspegeln.

Upp