MORGONBLOGGEN: GOD MORGON

Men hej på er, har ni sovit gott och är utvilade och fräscha nu eller blev ni styckmördade under natten?

Jag tänkte införa en ny grej här på emilbloggen; nämligen "Morgonbloggen". Jag går ju upp tidigt som satan på mornarna nu för tiden nu när jag är studerande student / framtida mediemiljonär, och har således lite tid att döda på väg till skolan. Därför tänkte jag använda den tiden med min intelligenta telefon och skriva briljanta inlägg varje morgonkvist. Är inte det den bästa nyhet ni fått någonsin?

Detta ska alltså bli en återkommande tradition, och ni som följt den här bloggen några år vet att varje gång jag lovat nåt så har jag hållt det också, förutom varje gång jag lovat nåt. Men den här gången lovar jag!

Jag har nämligen massor med intressanta saker att berätta på mornarna. Jag är extremt pratglad när jag precis vaknat. Älskar till exempel när nån ringer och väcker mig. "Hallå där! Vad kul att just du ringde, vad har du för sjukt spännande att berätta som kommer göra mitt liv meningsfullt?" brukar jag svara i telefonen efter att nån bidragit till att jag slipper sova.

Så vad har jag att berätta den här morgonen då? Jo, jag kan avslöja att jag fick nöjet att duscha i totalt mörker idag. Jag skulle tända lampan i badrummet varpå lampan sa piiiooong och dog direkt. Så jävla sämst, men det var en spännande utmaning att inte kunna se sig själv när man spolade av sig. Så himla typiskt, jag duschar ju ungefär en gång i månaden, och just idag går lampan sönder. Perkele.
Fick även raka mitt tryne i mörkret också, och eftersom jag har ett närminne som en berusad guldfisk så visste jag inte vilken sida av nyllet jag var klar med. Nu kanske jag är slät på vänstra sidan och har haschpundarskägg på högra sidan? Superknasigt i så fall.

Men nu är jag på väg till skolan, och jag är en halvtimme tidig för jag måste in och fixa iTunes på min bärbara dator för att äntligen fixa till min nya mobil. Det programmet är fan utvecklingsstört, jag skulle installera det på min dator hemma eftersom jag hade det på en hårddisk som inte längre finns. Men så är installationen förinställd på att köras på just den hårddisken, och när jag trycker på "Ändra" för att byta hårddisk så kommer ett meddelande upp som säger att jag måste ändra hårddisk. Jag ba aaaaaa jag VET, och så trycker jag på OK-knappen. Då säger programmet "Hallå, den där hårddisken finns inte, därför avslutas den här installationen nu, idiotjävel". Jag blir fan tokig.
Det är som om jag skulle in på en Stureplansklubb med vita sneakers varpå dörrvakten säger "Dom där skorna kommer du inte in med, du måste byta". Så drar jag upp ett par svarta finskor ur väskan och ba okej men då byter jag då, varpå dörrvakten säger "Nä nä, du måste BYTA skor, idiotjävel" och ber mig dra åt helsike. Och jag ba aaaa, jag VET!!!! Men jag får inte komma in ändå.

Förstår ni vad jag menar eller är ni dumma i huvet?

Nu ska jag sluta skriva. Men visst kommer det bli en härlig tradition det här med morgonbloggen? Jag tror att era liv kommer bli lite ljusare i och med detta.

Kram och high-five på er.

| |
#1 - - Isaura:

Bästa nyheten på länge; jag lovar!

#2 - - long:

åååh, SÅÅÅÅ BÄST!

#3 - - onecornerleft:

såå va heter...rejv alltså. men hörru hörru vad hände i morse? morgonblogg den 5 okt appsolut hej dundrans alltså

#4 - - S:

Saknade morronbloggen idag?

#5 - - Sanna Svedin:

Jag har just börjat med veckans blogg, kommentera bara "Jag är med" här (http://gottagetdown.blogg.se/2012/september/veckans-blogg.html) för att vara med.

Upp