MORGONBLOGGEN: DEN VINTERTID NU KOMMER

Vinterjacka. Det har jag på mig idag.
Det känns lika bra som att ha på sig en tvångströja i ett rum fullt av getingar med PMS.

Visst, det är skönt att slippa frysa och yada yada yada, det är bara den psykologiska våldtäkten som sker när man står där i hallen och klurar på vilken jacka man ska ta, och öppnar ytterdörren för att reka vädret och temperaturen, och inser att nu är det puff-jackan som åker på.

För mig är det samma sak varje år. Det är vår när dom sopar bort gruset från trottoarena, och det är vinter när man tvingas ta vinterjackan första gången.

Och mörkt som en uteliggares asshole är det också. Eller just nu är det en ljuvlig grå himmel i olika gråa nyanser, men när jag vaknade var det kaffesvart utomhus.

Det enda som gör hela den här grytan av elände lite uthärdlig, det är att jag i alla fall tycker det är kul att ta mig dit jag ska på mornarna - skolan.

Nu ska jag gå in i min vinterjacka och sova en stund. Hej hej.

 

| |
Upp