SNÖ-PLIGT

Jaha, då sitter man här med mössa och snötäckta kängor igen. Då kan jag väl officiellt ge upp hoppet om en sista härlig sensommardag. Det brukar ta sjukt lång tid för mig att släppa den drömmen, men nu är det nog bara läge att säga oh well, lägga sig i en snödriva och vänta på våren igen.
Jag stod i hallen innan jag gick hemifrån och inventerade min skohylla. Sex par sneakers, varav fem i tyg, och sen dom gamla kängorna jag köpte vintern 1999.
Det tog emot, men nu fick det bli dom. Mina Converse stod kvar där på golvet och ba "Men Emil, var ska du nånstans?" med tårar som rann ur skosnörehålen. "Ledsen grabbar, vi ses i april igen" sa jag kyligt och gick.


"Asså har inte SL lärt sig ännu att det kommer snö varje år hahaha varje gång den kommer så är bussarna sena haha jävla pappskallar" är en sak jag skulle kunna sagt, särskilt med tanke på hur mycket jag hatar SL, men jag är inte efterbliven.

Att DU inte lärt dig att SL inte lärt sig hantera snö, det är väl ändå det som är det sorgliga? Att försöka ta sig till jobb eller skola med den buss man alltid brukar ta är ju naivt på ett litet barns nivå.

Herregud, flyttade ni till Stockholm i förrgår? Det är så här varje år, get used to it.

Bussen jag sitter på var i tid i alla fall, trots att det är en invandrare som kör.
Jaja, om ni ursäktar mig nu så ska jag återgå till att lyssna på min vit makt-musik och läsa i Mein kampf.

| |
Upp