OCH SEN GICK VI DIT OCH SEN TRÄFFADE VI DOM OCH SEN GJORDE VI DET HÄR

 
Jag vet inte när eller under vilka omständigheter ni läser det här inlägget, så jag ska försöka anpassa inledningen så att dom flesta av er kan relatera...
 
God morgon! (om ni läser det på morgonen)
Hej hej! (lite neutralt så där, om ni läser det på eftermiddagen till exempel, känns lite 50-tal att säga "god eftermiddag" visst gör det?)
God kväll! (om ni läser på kvällen)
Hej... jag beklagar sorgen (om ni läser strax efter att ert marsvin har avlidit efter en längre tids sjukdom på grund av en infektion den fick till följd av dålig hygien i buren som ni slarvat med att rengöra ordentligt)
 
Känner ni igen er i någon av ovanstående inledningar? Bra, då fortsätter vi.
 
Jag är på ett fantastiskt humör, till stor del på grund av att min baksmälla släppte taget om mig med sina vassa klor för en stund sen. Jag känner mig som en prins nu. Looking, smelling, feeling like a million bucks. Ganska enkelt recept för att uppleva lycka i dess renaste form: sup skallen i pusselbitar - vakna upp och må som en överkörd ringmuskel - drick kaffe och vatten och alvedon - bli nöjd och tillfredsställd med livet!
 
 
Jag skulle egentligen sitta hemma och virka lite på min yllekofta och dricka te med vaniljsmak igår, men så ringde Abbe och sa åt mig att ta en öl med honom i stan. Jag tackade nej lite artigt, innan han förklarade för mig att jag gör som jag blir tillsagd. Okej det visste jag inte men nu vet jag, svarade jag, och åkte in och mötte honom i Slussen.
 
Vi krockade även med Nemo plus entourage igår. Dennis, Leo, Alice, Linn, och Birgitta Löfstrand (hon hette nog inte så, men jag minns inte namnet på den sista tjejen så nu blir det Birgitta).
 
Vi träffade även Maya och Barbro Westergren (hon hette nog inte så, men jag minns inte namnet på henne heller. Måste fan börja lyssna ordentligt när folk presenterar sig). Och inte nog med det, jag sträckte fram handen för att hälsa på Barbro Westergren, varpå hon tittar på min hand som om det var giraff-bajs, och ger mig en kram istället och förklarar att vi har redan träffats. Måste fan börja komma ihåg folk, det brukar vara uppskattat.
 
Ja, och eftersom det är skitkul att skriva inlägg på temat "och sen gick vi dit och sen träffade vi dom och sen gjorde vi det här" så kan jag avslöja att vi ÄVEN träffade Linda och Yannicke (DET minns jag att hon hette i alla fall, OCH att vi har träffats förut. Så helt jävla pantad är jag ändå inte). Då var vi som vanligt på Bauer (jag är fan där varenda helg-jävel känns det som) där dom spelade ljuvlig hiphop från det ljuvliga 90-talet.
"Hade jag varit lite svartare så hade jag rappat med i låtarna" sa jag till Linda, medan jag ansträngde mig för att stå still och hålla käften, i och med att det inte ser superhäftigt ut när vita killar tror att dom är Mobb Deep och bor i Brooklyn.
 
 
Igår fick mitt ego en rejäl avsugning förresten, och det händer inte exakt varje gång jag går ut, tro det eller ej. Jag kom in i en lucka i baren på Bauer för att köpa första ölen, men en tjej bredvid mig som stått där längre hade en helt sämst plats att stå på, så väluppfostrad som jag är så säger jag att vi kan byta plats för jag vill inte "tränga mig", men hon säger att det är lugnt. Jag säger då att om bartendern kommer till mig först så hänvisar jag honom till henne. Vi snackar lite strunt, önskar varandra en trevlig kväll, och sen är det inget mer med det. Men nån timme senare kom hon fram och sa att hon skulle gå, men att hon bara var tvungen att säga, "med risk för att göra bort sig", hur söt jag var vilket hon inte vågat göra medan jag stod med Abbe och våra väninnor. Hon hade pratat om mig med sin kompis, som tvingade henne att gå fram till slut. "Mitt hjärta bankar" sa hon efter att ha kommit fram.
 
Jag vet att sånt där händer er snyggingar hela tiden när ni är ute på krogen, men det är chockerande nog väldigt sällsynt för den här killen, TROTS att jag ju faktiskt är söt som ett jävla lastbilsflak fullt med kattungar.
Så den lilla incidenten kunde jag leva på resten av kvällen, och antagligen resten av 2012. 
 
Och nu är självförtroendet på topp, vilket passar fint inför min och eran dejt som jag berättade om i inlägget här under. Glöm ej, vi ses vid Katarinahissen klockan 18, okej? Wear something slutty.
 
Nu ska jag iväg och klippa mig, och därmed bli ännu sötare. Om det ens är möjligt.
ALLMÄNT | |
#1 - - Linda:

Men... sen då? Bytte du inte nummer med henne? Eller... namn ens?

#2 - - emil:

A gentleman never tells, and a lady never asks.

#3 - - Linda:

Haha ok, jag är tyvärr enormt nyfiken dock...

Upp