GEORGE CLOONEY

Har jag några läkare bland publiken?
Jag har en fråga.

Man kan ju göra alla möjliga former av transplantationer ni vet, så jag kan till exempel få en annan människas njure, lever eller till och med hjärta till min egen kropp, och byta mot mina existerande organ.

Och det är här ni läkare kommer in i bilden. Jag såg nämligen en reklam igår där George Clooney var med och tänkte att fan, honom vill man ju vara. Så jag skulle vilja transplantera allt hos honom över till min kropp. Alltså allt. Jag antar att man får göra det i omgångar... flytta över bit för bit liksom. Armar, ben, torso, inre organ, ansikte, och slutligen hjärnan. Mina egna kroppsdelar som då byts ut kan man bara lägga ut i skogen till djuren, för dom skiter jag i.
Mina kroppsdelar alltså, djuren skiter jag inte i.

Eller, det enda jag skulle vilja behålla är egentligen mina tummar, för dom trivs jag jävligt bra med.

Är detta genomförbart?
Jag vet vad ni tänker. Varför flytta över varenda liten kroppsdel från George till min kropp bit för bit, när man bara kan flytta över mina tummar till honom istället?

Men då är det ju inte JAG som blivit George Clooney, då är det ju bara han som fått två nya fingrar. Förstår ni vad jag menar?

Jag hoppas det går att göra en sån operation.

Och att George Clooney ställer upp.

| |
#1 - - matilda (emil):

*(Hade råkat stänga av kommentarerna till detta inlägg, så jag flyttade över din kommentar nu. / Emil)*


angående senaste inlägget (gick inte att kommentera där?!) så vill du alltså bli en gammal och inte så jätte snygg gubbe?

#2 - - A:

varför skulle du vilja vara george clooney. Du har konstig smak gällande män.

#3 - - emil:

Om sanningen ska fram (kan inte ljuga för er utan att få sömnsvårigheter och ångest) så skiter jag egentligen i George Clooney.
Jag var bara tvungen att komma på en person att skriva inlägget om, så att alla läkare som läser emilbloggen kunde svara på min fundering och tankeställning.

Vi kan ta Ryan Gosling istället?

#4 - - Sara:

Well.. Jag är ingen läkare än, är läkartudent inne på mitt 4e år men anser mig själv ha tillräckligt mkt kunskap inom ämnet att säga NEJ, det är inte möjligt. Kan förklara varför men vill inte tråka ut dig :)

#5 - - emil:

Sara du har just krossat min livslånga dröm jag haft sen i torsdags... hoppas du är nöjd med dig själv.

#6 - - Linda:

Du skulle sagt Johnny Depp!

Har förresten lyssnat på din "Softlista" på Spotify en massa timmar nu, me like!

Upp