FOTOGRAFERNA

 
Idag hade vi en liten kurs i kreativ fotografering i skolan.
Först gick vi igenom en massa tekniska termer med en fotograf som hade sån Stockholmsdialekt att jag själv kände mig som en bonde från landsbygden.
 
Men sen fick vi en timme på oss att gå ut i världen och fota lite också. Jag och Catta sammanstrålade och knallade iväg mot Vanadislunden för att försöka hitta nåt att fota. "Vi måste hitta the perfect opportunity" sa Catta, och precis då flyger det förbi FEM jävla knallvita svanar ovanför våra huvuden över taken i Vasastan, under en mjölkvit himmel. Tyvärr hade jag reaktionsförmåga på en heroinpundares nivå så jag lyckades inte få upp kameran i tid. Perkele.
 
Men några bilder blev det, här är några av dom. Klicka på bilderna för att se dom i ett större format. Ställ dig 10 meter ifrån dataskärmen om du vill se dom i ett mindre format.
 
 
 
 
1. Cattas öga
2. Cattas falska leende
3. Ingen aning vad det där är, ville bara testa macroobjektivet
4. En liten fågel i en stor buske
 
Vi fick en uppgift till nästa gång också, då vi ska göra en bildberättelse. Fota bilder till en berättelse alltså, utan att skriva nån text till den. Vi skulle även döpa våra lag till nåt, och bästa namnet på ett lag skulle vinna pris. Folk hade sjukt kreativa namn, som "Team Niklas" och liknande. Jag och Catta har "Fotogeniska fotogenierna". Var kan vi hämta vårt pris?
 
Hon nämnde förresten mig på sin blogg efter att jag hade suttit och grinat på Feride om att hon inte skrivit om mig, och att jag aldrig får läsa om mig själv. Men nu har Catta skrivit en lång, djup och gripande text om mig, och det var så vackert skrivet att jag fick tårar i ögonen. HÄR kan ni se det.
 
 
Nu ska jag äta mat, men jag kommer tillbaka fler gånger ikväll. Mig blir ni av med!!!
 
Eller ja, om ni inte skiter i att besöka den här bloggen, i och för sig.
ALLMÄNT | |
Upp