DET FINNS INGET DÅLIGT VÄDER

 
Igår och dagen efter det så har jag sett folk med paraplyer ute på stan nu när det börjat snöa. Ska man ha det? En kille i min klass kom till skolan imorse med paraply och samma fundering. Är det friskt att ha paraply när det snöar? Cathrine från Sydafrika sa nåt i stil med att det bara är crazy people som har umbrellas.
 
Själv köper jag paraply när det börjar regna, och skickar det åt helvete så fort det slutat regna. Men det är mest för att dom jag köper kostar 20 kronor på ICA och klarar typ lätt duggregn i sex minuter, sen är det kört. Och om det blåser ute också är man rökt. En kattunges andetag skulle knäcka paraplyet på mitten, sen står man där och låter tårarna från ögonen blandas med dropparna från himlen.
 
En annan vinterpryl jag funderade över var långkalsonger. Visst är det ett vedertaget begrepp som alla säger, även tjejer? Hur känns det i så fall att ha långKALSONGER på er? För det första är "kalsong" ett brutalt fult och osexigt ord och bör undvikas i både tal och skrift om det finns möjlighet, men det är ju även ett plagg för snubbar.
Skulle det heta "långtrosor" istället så hade jag vägrat använda det, även om det var sjuhundra minusgrader ute.
 
 
Jag vet inte varför jag skrev det här inlägget och jag vet inte hur jag ska avsluta det.
ALLMÄNT | |
#1 - - long:

HAHAHA, jag säger iaf långkalsipper. då känns det inte så farligt ;)

#2 - - mamma:

Jag vet varför du skrev: du vill inte gå och lägga dig och hittar på en massa anledningar för att slippa! I know you! Puss!

Upp