ALMANACKANS FINEST

Den här dagen har gått ut på att så ofta som möjligt styra in varenda samtal på det faktum att EMIL har namnsdag idag. Värt att belysa en sån händelse kan jag tycka. Så det är vad jag ägnat denna onsdag åt, på ett fiffigt och subtilt sätt.
 
 
- God morgon, hur är läget?
- Nä men tack ska du ha!
- Vadå tack?
- Ja, sa du inte grattis på namnsdagen? Jag trodde du sa det
- Nä det gjorde jag inte, men vadå, har du namnsdag? Grattis då!
- Nä men tack ska du ha!
 
 
- Emil, jag har skickat över den där filen nu, du kan ju kolla vad du tycker sen
- Apropå "Emil" så är det ju min namnsdag idag. Vad kul att du drog upp det!
- Jaså? Men grattis!
- Tack!!
 
 
- Jag har fått tillbaka provsvaren nu. Läkarna säger att enligt diagnosen så... snyft... har jag runt sex veckor kvar att leva... när min pojkvän fick höra det så... snyft... sa han att han inte ser nån framtid mellan oss, så han lämnade mig... och...
- Okej, maila mig resten av den historien för jag är verkligen extremt intresserad, men kan du bara göra mig en tjänst och kolla upp vem som har namnsdag idag, jag har råkat slarva bort min almanacka nämligen...
 
 
Jag var även väldigt, väldigt subtil på Facebook nyss...
 
 
ALLMÄNT | |
#1 - - Emilia:

Jag har också namnsdag idag. It's awsome. BROFIST

#2 - - s:

grattis emil!

#3 - - Anonym:

Glömde bort att vi hade namnsdag men hade TVÅ grattissms från två killkompisar imorse. Så skevt!
Grattis!

Upp