TAKE THESE WORDS HOME AND THINK IT THROUGH, OR THE NEXT RHYME I WRITE MIGHT BE ABOUT YOU


Jag är inte så duktig på att simma,
men som ni märker är jag duktig på att rimma.

Därför tänkte jag hålla en kär tradition vid liv här på emilbloggen. Nämligen ge er möjligheten att låta mig skriva era julklappsrim!
Det har jag gjort dom två senaste jularna, och hälften av dom jularna så fullföljde jag faktiskt vad jag hade lovat. Förra julen gick åt helvete, varför minns jag inte, men jag skyller på att ni hade köpt julklappar som inte går att rimma på. "Orm" och "stolpe" går inte att rimma på vet jag, så det var säkert såna saker ni hade köpt till era nära och kära. Ormar och stolpar liksom. Varför köpte ni sånt?

Men nu tänkte jag ge det en ny chans. Så om ni vill så kan ni i kommentarerna till det här inlägget skriva vad ni har köpt och till vem. Och gör inte som nån dåre gjorde förra året, som köpt typ 80 julklappar som hon krävde att jag skulle skriva rim till.

Okej, era lata satans jävla as, låt mig återigen ställa upp för er. Jag har förvarnat min familj om att jag eventuellt inte kommer hinna fira jul med dom eftersom jag kommer sitta dag och natt och hjälpa er med detta, och lägga ner hela min jävla SJÄL i det här för att ni ska få en så ljuvlig jul som möjligt.

| |
#1 - - matilda:

1. mugg åt mamma som jag själv designat
2. blå t-shirt åt pappa
3. USA t-shirt åt min syster
4. affisch som lyser i mörkret åt min 8-åriga bror
5. Granatmugg åt min 12-årige bror

Tack för hjälpen Emil!! ;)

#2 - - Sofia:

Vantar till en vän
Örhängen till min syster
Ett presentkort för att laga trasig skärm till min mamma!

#3 - - Jack:

...they shook 'cause ain't no such things as halfway crooks

#4 - - Annika:

En kryssning till Stockholm åt min kompisar! Tusen tack emil, helt sjukt pupsigt av dig att ställa upp!

#5 - - Linnéa:

Kaffemaskin till föräldrarna
Middag + laserdome till systern och hennes pojkvän (tillsammans med våra vänner och deras syskon och pojkvänner)
Parfym till kusinen
Star wars-lego till andra kusinen
Whisky till morbror
Armband till moster

Mvh en annan dryg tjej som vill ha massa rim (och som inte fick det förra året!!!1!1!)

#6 - - bea:

konsertbiljetter till min far!

#7 - - bea:

konsertbiljetter till min far!

#8 - - Malin:

Du borde ha ett standardrim till alla tycker jag så slipper du sitta och gnugga dumknölarna hela helgen, typ: "Nu är det jul, här får du nåt kul" eller "Jesus är i stallets krubba, här får du en bandyklubba". Alla vill väl ha en bandyklubba liksom?

#9 - - Johanna:

Ett body-butter (peach) till min syrra

#10 - - julia:

Jag slog på stort och köpte en klocka till min vimsige pojkvän och till vännen min köpte jag i ren frustration en ordbok så att vederbörande kan sluta upp med att våldta det svenska språket.

#11 - - Sandra W:

Ett tre-pack med bodybutter och en röd sjal. Till vem vet jag inte, det märks när klappleken är klar!
Btw, om jag inte trodde du var kär i Feride skulle jag fråga om en dejt. Om jag vågade. Fast det vågar jag nog inte. =D Go` jul på´re!

#12 - - karin:

Magväska med inbyggd termos till pappa, sjukt bra present.
Massagepresentkort till el madrinjo

#13 - - Anonym:

ett par hörlurar

#14 - - Annevi:

Armbandsklocka till storebror! Skitbillig (men förhoppningsvis fungerande) från en marknad på Sicilien.

#15 - - NADINE -:

Bara för att...

Köpt RIHANNA-biljetter till en fin vän. Haha. Lycka till.

#16 - - Jennifer :

Ett ridspö/ridpiska till min lillasyrra :)

#17 - - Anonym:

Emil det finns en grupp på facebook som heter "hästar finns inte"

#18 - - Y:

En super nintendo-konsoll till mamma så att hon kan spela sitt favoritspel Zelda.

#19 - - Hemlis då mottagaren eventuellt läser denna blogg.:

Presentkort på kurs i inomhusklättring till flickvän.

#20 - - Märtha:

En bok (1984 på engelska) och en pajform till min käre pojkvän!

Tusen tack Emil :)



#21 - - sofia:

en fotobok till min farmor med endast egoistiska bilder på mig och min syster. THANKS!

#22 - - mamma:

Oj, oj oj! Nu har du väl tagit dig vatten över huvudet!

#23 - - Steffie:

One piece åt mamma å låtsaspappa :)

#24 - - Steffie:

Alltså två stycken, en var...

#25 - - Sandra:

Matbestick till min bror som är snickar, jägare å knappt tar sig utanför 50-skyltarna.

#26 - - Björn:

Jag har köpt Conny Strömbergs självbiografi till min bror. Eftersom du är ooootroligt sportintresserad så vet du säkert vem det är. Men om du har glömt det så är han en hockeyspelare som istället för att träna har druckit lite sprit. En jävla skön kille helt enkelt.

#27 - - dating:

That is really interesting, You're an excessively professional blogger.
I've joined your rss feed and look ahead to seeking extra of your great post.
Additionally, I have shared your web site in my social networks

#28 - - Date ideas:

It's an awesome paragraph designed for all the internet
visitors; they will take benefit from it I am sure.

#29 - - Japanese wife culture:

I visit every day some web pages and blogs to read articles, however this website offers quality based articles.

Upp