Ö

 
I lördags var vi alltså på Karolin hemma hos kalas. Haha nej nu blev det fel.
Karolin och hennes tvillingsyster hade döpt tillställningen till "56-årskalas", varpå jag var tvungen att fråga hur mycket dom fyllde egentligen eftersom 56 delat på 2 år på tok för avancerad matematik för den här ärthjärnan. Men dom fyllde 28 år kom vi fram till.
 
I förgrunden på bilden ser ni en fin fruktkorg av nåt slag, fullproppad med diverse grejer. "Nice, vem har ni fått den av?" undrade jag. "Ehh, från er?" sa Karolin, och syftade på mig, Feride och Hanna. Dom hade alltså styrt upp en present, och sen varit snälla nog att inkludera mig som avsändare. Och så kommer jag där och ba "Vem har ni fått den där av?". Jag måste lära mig att hålla käften innan jag öppnar munnen.
 
Nånting positivt förresten är att Feride har börjat lära sig varför hon ens skaffade en blogg över huvud taget. För att skriva om mig så klart. Två inlägg i rad har jag blivit omnämnd nu. Men i det förra inlägget så ifrågasätter hon min logik, och det uppskattas inte. Det handlar om när jag och Mathilda stod utanför skolan och tog en cigg förra veckan, och jag sa nånting om Värmdö, då hon frågade om Värmdö är en ö. Varpå jag förklarade att ja, Värmdööööööööööööö är en ö. Det var lite därför dom smackade dit alfabetets sista bokstav i slutet av ordet.
 
Vilket påminde mig om ett Vänner-avsnitt:
 
Joey: Hey Ross... is Staten Island really an island?
Ross: Uh-huh, that's why they call it Staten ISLAND
Joey: Ooh, cause I thought it was like Long Island
Ross: ... also an island
 
Men Feride blev skogstokig och försvarade Mathildas frågeställning. Tjejer gillar att gadda ihop sig har jag märkt. Dom hävdade att bara för att nånting heter nånting med ö så betyder det inte att det är en ö. Vad ska dom påstå härnäst? Att kylskåp inte är ett skåp med kyla? Att brödrost inte är nåt man rostar bröd i? Att hästar finns?
 
Nu väntar jag bara på att nån ska kommentera det här inlägget nåt i stil med "Men Emil, Norrland är ju inte ett land" eller "Örnsköldsvik är ju inte en vik där det flyter runt örnar och sköldar". För det är ju exakt samma sak.
 
Tjejer alltså... vad hade ni gjort utan oss intligenta snubbar?
ALLMÄNT | |
#1 - - Kristin:

Uppväxt i tånnö, inte en ö. Ha h

#2 - - kickinghobos:

Ja vad hade vi gjort utan er män!
Levt och frodats i harmoni, i en värld präglad av fred, förmodligen.

Upp