F.U.B.A.R.

Ni vet inlägget jag skrev igår? Jag minns det som igår, och direkt efter jag hade smackat upp det på bloggen så somnade jag. Vaknade 23.45 och tyckte tydligen att det var en rimlig tid att kliva upp, så nu har jag varit vaken sen dess och börjar bli lite, lite dummare i huvet än vanligt.
 
Och en kvart efter jag hade vaknat, alltså från midnatt fram tills nu, så har jag fått stå ut med cirka tre miljarder "jordens undergång"-skämt. Det var skitkul att läsa allas statusuppdateringar på facebook dom första två miljarder gångerna folk skrev om det, men sen började det bli lite played out. Jag kan bli lite trött i själen när alla i världen ska skoja till det om precis samma sak, och på precis samma sätt. Så om jag själv kom på nåt hysteriskt kul att säga om saken så skulle jag inte göra det. Orka vara mainstream. Jag är unik som en jävla snöflinga. Nytänkande. Innovativ. Avantgardistisk. Tänker utanför lådan. Upptäcker nya stigar. Öppnar nya dörrar.
 
Ska tipsa om en ny låt förresten, tror den kan bli poppis faktiskt...
 
 
 
 
Hur som helst. Jag är trött som en... person som inte orkar komma på en liknelse för hur trött han är. Men jag kan inte gå och lägga mig redan, för då kommer det bara bli som igår, att jag vaknar vid midnatt och har samma dygnsrytm som Asien. Så jag måste hålla mig vaken ett tag till.
ANTINGEN... så håller jag kroppen och hjärnan igång med att sitta hemma och skriva massa extremt flummiga blogginlägg resten av kvällen. ELLER... så går jag över till Maggan och dricker rödvin. I slutändan handlar det alltså bara om ifall alla ni eller bara hon ska få ta del av mina ytterst suspekta tankar och formuleringar min ärthjärna kommer börja producera snart. En supertrött Emil på rödvin, där har vi receptet till en riktigt abstrakt och surrealistisk konversation. Ingen kommer förstå vad jag pratar om nu när jag är motsatsen till gris på engelska.
 
Nu blev jag sugen på att filosofera om livet. Och kaffe. Alltså sugen på kaffe, inte att filosofera om det.
ALLMÄNT | |
Upp