ANGER MANAGEMENT

 
Nu har jag varit vaken sen klockan två i natt.
Alternativt sen klockan ett igår eftermiddag, eftersom jag är osäker på om jag lyckades somna igår kväll, eller bara låg i mörkret och funderade i vaket tillstånd en stund. Tror inte min kropp var inställd på att sova när jag la mig i sängen vid 23-rycket och blundade. Kroppen bara "Vad menar du, Emil? Klockan är ju inte tre på natten ännu?".
 
Men nu har jag varit up and running i snart fem timmar i alla fall.
Käkade middag för en timme sen. Jag kokade bland annat lite spagetti i ungefär dubbelt så lång tid som den skulle kokas. Jag är van vid att koka fullkornspasta eller sån där durumpasta eller vad det heter, och det tar typ 11-13 minuter. Men den här skiten hade jag köpt på den lilla konstiga affären här bredvid, och läste aldrig hur länge spagettin skulle ligga i kastrull-jacuzzin. Men det blev en jävla smet av alltihop, och då såg jag att den bara skulle kokas i fem minuter. Så går det när man aldrig följer recept eller instruktioner eller tidsangivelser, utan bara går på känsla.
 
Har ni följdfrågor på min pastaberättelse så är det bara skicka ett mail.
 
Har även vaknat upp med en lätt antydan till förkylning. Så när jag stod i köket och lagade gourmetmiddag nu på morgonkvisten så ramlade jag nästan omkull av alla nysningar som kom med jämna mellanrum. Och tappar man balansen av en nysning, då är det fan hardcore gangsta shit förkylning på gång. Ljuvligt värre.
 
 
Nej, nu ska jag hoppa in i duschen, halka och slå huvet i badkarskanten så jag knockas och blir medvetslös i 20 minuter så att jag hinner ta bussen till skolan som går om 30 minuter. Det gäller att ha bra planering.


ALLMÄNT | |
#1 - - Linda:

Jag förstår dig, jag hade blivit skitsur också!

#2 - - Isabella:

Ååh vad glad jag är att höra (se) att du inte hatar mig! <3 haha MEN va fan.. jag trodde du skulle sitta bänkad tills den börjat sändas & få reda på resultatet samma sekund som mig men neeeeej, istället går du ut på krogen trots att du påstår att du väntat på den här matchen i ett halvår? Makes no sense!! Då sitter man som på nålar & går INTE ut på krogen för att inte riskera att någon (..) avslöjar hur matchen slutat.

Upp