AND JUSTICE FOR ALL

 
Blev väckt av målarna imorse igen, som verkar ha gett sig fan på att aldrig låta mig sova ut på mina lediga dagar dom själbefriade asen, men nu är dom klara och borta ur mitt liv så jag kan äntligen gå vidare i det.
 
Strax efter hamnade jag på Aftonbladets lilla hemsida där dom nu kör rättegången mot Anders på live-tv. Kan inte påstå att jag varit överdrivet insatt i varken rättegången eller hur det norska rättssystemet är uppbyggt, men jag har förstått att folk väntat länge på vad domen skulle bli när den lästes upp för en stund sen. Men det var väl ändå hyfsat enkelt att dra slutsatsen att oavsett om det skulle bli fängelse eller vård för honom så skulle det åtminstone bli maxstraffet.
Bara kolla upp i straffskalan vad det värsta straffet för respektive domslut är för nåt, och sen utgå ifrån att det är det som kommer dömmas ut. Hur skulle det inte kunna bli ett maxstraff för det han gjorde för drygt ett år sen? Att ge honom ett straff där det fanns en snöbolls chans i helvetet att han nånsin skulle bli en fri man igen vore ju sån jävla slap in the face mot alla drabbade och dom anhöriga.
 
Eftersom min norska inte är felfri blev jag därför lite förvirrad när domaren sa att han får 21 års fängelse. Men efter lite research fick jag reda på att 21 år ÄR maxstraffet, men att i hans fall tillkommer "förvaring" vilket betyder att det efter 21 år förlängs med fem år åt gången, vilket i hans fall betyder att han kan ju drömma om att nånsin kunna gå in på en 7-Eleven och köpa en glass igen.
 
Jag har bara lite övriga önskemål när det gäller den där människan:
 
- Kan nån bara snälla gå fram i rättssalen och ge honom världens genom tiderna hårdaste örfil så hans äckliga leende försvinner för en stund?
- Kan alla anhöriga få varsin timme ensam med honom i ett rum fyllt av tortyrredskap?
- Kan han få dela cell med nån homosexuell våldtäktsman som heter typ Jamal Abdul Mohammed som är en 210 cm lång och 145 kilo tung afrikan med en 33 centimeters penis?
 
 
ALLMÄNT | |
#1 - - Alice:

Hörde du honom be om ursäkt i rätten för att han inte dödade fler? Jesus fucking christ jag vill avrätta..

#2 - - Amanda:

Mitt enda önskemål är att dom tar ifrån honom datorn!! Han ska inte få ha någonting!

#3 - - Alex:

tycker det är dags för kattungar nu!

#4 - - Anna Syster:

Är det bara folk på A som kommenterar?

Upp