DON'T ARGUE WITH FOOLS


Har ni spelat nåt fightingspel, typ Tekken eller Mortal Kombat och sånt nån gång?
Där har man ju alltid en mätare högst upp som visar hur mycket liv man har kvar, och för varje gång man blir träffad så sjunker mätaren, och till slut är man död.

På jobbet har jag en sån mätare, men istället för liv är det mitt tålamod som tickar ner.
Och igår fick jag ett telefonsamtal som gjorde att den där mätaren sjönk fortare än Titanic om man snabbspolade DVD-filmen så Leonardo lät som en smurf när Kate Winslet och hennes feta röv vägrade låta honom ligga på den där plankan på slutet.

Jag stod i alla fall i kundtjänst med Alex och hjälpte en miljard kunder när A-C kom med en telefon som hon räckte över till mig och bara "Här... alltså... du får snacka med den här människan för jag vet inte vad hon pratar om".

Då var det nån fransk brud som pratade den knackigaste engelskan jag hört, och det lilla jag förstod vad hon sa var att hon KANSKE hade ett paket att hämta hos oss, fast hennes namn stod inte på paketet, hon visste inte vilket namn det stod i, och hon var i Frankrike så hon ville att vi skulle hålla kvar paketet längre än dom 2 veckor som vi annars har kvar paket, men hon hade inget nummer till paketet, men hennes granne KANSKE hade det, men den grannen var utomlands, men jag skulle fixa det tyckte hon. Jag önskar jag hade spelat in samtalet alltså... det GICK inte att prata med människan. Jag var Trevliga Tommy i början av samtalet men blev Frustrerade Fredrik rätt snabbt, efter att seriöst 30 gånger förklarat att jag inte kunde göra nånting. Och jag såg kön med kunder växa bakom mig, så när hon till slut sa att jag skulle hälsa mina chefer att det var ett värdelöst system vi har med posten så höll jag bara med och sa att ja, det är sämst, have a nice day, au revoir.

Ibland vill jag bara åka till kundernas arbetsplatser och begära helt ologiska och omöjliga grejer, och bli skitsur när dom säger att det inte går. "VA!? Men jag SKA ha en Big Mac & company, hur jävla svårt ska det vara att fixa din inkompetenta jävla idiotjävel!?? Vad sa du?? Ja, men jag skiter väl i att det här är en advokatbyrå, det är fan inte mitt problem, ge mig min satans hamburgare nu, din jävla riksmupp!!"


Men snart har jag semester i 11 dagar så det är all good in the hood.
Den bultande blodådern i min panna kan behöva vila lite...
ALLMÄNT | |
#1 - - Vill Äntligen Flytta Till Sverige:

Never argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

#2 - - Helen:

förstår dig precis, som brevbärare.. får man höra mkt konstiga saker från kunder om paket o brev.

#3 - - Anonym:

Jag är expert på att hitta bloggar som härmar dig rakt igenom.



http://saraworldofdreams.blogg.se/

#4 - - emil:

Men herregud... nu igen?



Och vadå, var det du som hittade förra tjejen som härmade mig också?

#5 - - Anonym:

Yes det var det :)

#6 - - Anonym:

Yes det var det :)

#7 - - Anonym:

Yes, det var det :)

#8 - - emil:

Ok :) Ok :) Ok :)

Ja men tack ska du ha i alla fall! Hur fan hittar du dessa människor egentligen?

#9 - - Anonym:

Hahaha oj då.

Jadu, jag har faktiskt inget bra svar på den frågan..

Upp