I TAKE MY CHAIN, MY 15 SECONDS OF FAME, AND COME BACK NEXT YEAR WITH THE WHOLE FUCKING GAME


Jag ska snart över till Spaso och fika med dom andra, men tänkte ändå skriva av mig lite nu i årets sista blogginlägg.

Jag är förkyld som en jävla räv, men humöret är i jämnhöjd med himlen så det är lugnt. Skjortan är struken, champagnen är på kylning, cigarren ligger i jackfickan, och det ska bli skönt att lägga 2011 bakom mig. Inte för att det har varit ett dåligt år, långt ifrån, men det känns ändå bra att gå vidare. Ska försöka skriva ihop ett inlägg snart och sammanfatta året som gått och blicka ut över tvåtusentolvan som kommer.

Årets bästa nyhet nådde mig igår i alla fall.
UFC kommer till Sverige. Låt mig upprepa: UFC kommer till Sverige.
Jag kan inte med ord beskriva den lyckan. Ni förstår inte hur mycket jag älskar den där sporten som kallas MMA. Ta den här kvällen som exempel... för exakt fem år sen, 31 december 2006 alltså, då var mina vänner samlade och hade börjat festen inför nyårsafton. Och vad gjorde jag? Jo, jag satt hemma i mitt mörka rum och kollade när Chuck Liddell knockade Tito Ortiz i huvudmatchen, och jag gapade och skrek och slog i luften framför mig, och var så jävla lycklig.

Ikväll satt jag ensam hemma i mitt mörka rum och kollade på Alexander Gustafsson och gapade och skrek och slog i luften framför mig, och var så jävla lycklig. Min kärlek till den här sporten växer sig större för varje dag som går, och att nu världens största liga kommer på besök till lilla Stockholm... det är... nej, jag kan inte beskriva hur bra det känns.



Jag har en bra känsla i kroppen.
2012 kommer bli grymt. Believe you me.

Som sagt... jag skriver mer när jag får lite tid över. Kommer vara ledig nästan 11 dagar framåt, men just imorgon finns det en pyttepyttepytteliten risk att jag fokuserar på baksmälla och pizzaätande.

Men hörrni, tack för det här året, så ses vi snart igen. Hoppas ni får den bästa kvällen i era liv, så ser vi till att få det bästa året i våra liv när den här natten är över. Okej?


Gott nytt år, era SATANS JÄVLA AS!!!
ALLMÄNT | |
#1 - - Julia:

GOTT NYTT ÅR BÄSTA EMILBLOGGEN!!!

#2 - - Fröken Frida:

Gott nytt år sötnos ;)

#3 - - Mikaela:

Gott nytt år baby och vi ses på Globen i april.

#4 - - Fille:

kom på för sent att jag hade en förbokningskod så du kunde fixa de bästa platserna redan igår innan alla andra :(

#5 - - emil:

Fille, köpt Fight Club-medlemsskap för 75 dollar eller? Eller menade du STOCKHOLM-koden? Den hade dom flesta, som jag använde mig av i torsdags. Så jag klarade mig, tack och lov.

Upp