THE REVOLUTION WILL NOT BE TELEVIZED



Gäsp, för i helvete!
Svårt trött nu ska ni veta, jag var uppe med tuppen imorse och känner mig som att jag klivit på en trampmina. Och för att klargöra ett och annat så har jag alltså en tupp som husdjur. Hade inte råd med en gullig hundvalp, så jag knyckte en tuppjävel på närmsta bondgård för några veckor sen.

Döpte honom till Sebastian, och han är rätt skön ändå. Enda nackdelarna är väl att han väcker mig sjukt tidigt, och när man ska klappa honom blir man biten, och så är det fjädrar och bajs och våldtagna hönor utspridda över hela lägenheten. Men förutom det funkar det rätt bra tycker jag.

Nu ligger jag i soffan med en kaffe och slötittar på Slakna med the Voice på Kanal 5. Hon är ju så fantastiskt avtändande den där Josefin. Fick jag välja mellan att ta en öl med henne en sommarkväll i Tanto på en filt, eller stoppa snorren i brödrosten så är valet ganska enkelt. Jävlar vad hon pratar, och inget är intressant, men ändå känner hon ett trängande behov av att avbryta alla hela tiden för att dela med sig av sina meningslösa åsikter om allt som är meningslöst. Hon är typ 43 eller nåt, men pratar och klär sig som om hon vore 14. Hoppas hon får sparken snart. Helst igår.


Det här med att jag kollar på TV överhuvudtaget är ganska nytt för mig. Det har hänt massa nya saker i mitt liv i år. Jag har fått ordning på min kata-fucking-strofala dygnsrytm, jag har börjat NJUTA av att dricka rödvin (vuxenpoäng, när jag berättade det för mamma sa hon att hon var sååå stolt över mig, oklart om hon var ironisk eller inte dock), jag har börjat plugga, fått bättre ordning på min Fritzl-källare till lägenhet, och så har jag alltså börjat kolla på TV.


Nej, nu ska jag kolla på barnprogrammen istället för den där blonda dåren.
ALLMÄNT | |
#1 - - Mamma:

Rödvin i alla ära...... men när ska du sluta röka? När detta sker kommer jag att bli ännu stoltare över dig! Puss!

#2 - - Alice:

Håller med, hon är outhärdlig.

#3 - - emilia:

Finns absolut inget äckligare än rödvin. Kräks lite i lungorna av bara tanken.

#4 - - Julia:

Hahaha! "Slakna med the Voice" fick mig att skratta beklämmande högt på den näst intill fullsatta buss jag befinner mig på nu, tyvärr.

#5 - - B.:

Vuxenpoäng helt klart ju! =)

Rödvin, dygnsrytm och plugg. Så långt är jag med. Men att kolla på TV är också något bra för oss alltså? Jag tror TV:n klev in per automatik i mitt liv när jag började plugga. Det var livsviktigt att jag "bara" skulle kolla klart på Våra bästa år på trean, sjunde himlen på femman och andra sådana där högkvalitetssåpor innan jag satte igång med böckerna.

Upp