PASSION FOR FASHION


Trots att det här är en modeblogg så är det väldigt sällan jag skriver om mode och kläder. Kanske för att jag köper kläder lika ofta som Jimmie Åkesson köper kebab i Rinkeby, men idag var jag i alla fall och shoppelerade lite i Nacka Forum.

Hade Marina som vapendragare med mig, eftersom hon var den enda människan som inte jobbade denna soliga fredag. Annars hade hon aldrig fått hänga med mig, det ska hon ha jävligt klart för sig. Hon bidrog med stor humor när hon stannade upp var femte meter, pekade på nåt horribelt klädesplagg med en miljard färger och mönster och sinnessjuka accessoarer och sa "Köp den där Emil, den skulle verkligen matcha dina ögon".

Det klassiska skämtet var asroligt dom första femhundra gångerna hon sa det, sen började det bli lite tjatigt och jag blev tvungen att ge henne en hård men rättvis örfil. Sen kunde jag också skämta och peka på nån röd klänning och säga "Den där skulle verkligen matcha märket av en handflata på din kind, köp den!".


Det roligaste var dock när vi satt och käkade på minns-inte-vad-stället-heter, och tre småtjejer från Nacka Gymnasium (tror jag det var?) kom fram och frågade om det var jag som var "emilbloggen". Jo men visst, svarade jag och försökte dölja min nöjdhet. Dom sa att min blogg var "asskön" och sen gick dom fnissande därifrån efter en väldigt kort pratstund.

"Händer det där dig ofta eller?" frågade Marina med mat i munnen som den ouppfostrade människan hon är. "Hela tiden" svarade jag lite nonchalant medan jag satte på mig solglasögonen och borstade bort lite damm från axeln. "Aldrig får man vara ifred, och jag tycker det är så respektlöst att dom kommer och stör när man sitter och äter, men jag är van... kan du ringa efter min limo nu förresten?".

Fast med "hela tiden" menade jag "typ ALDRIG", men det behövde ju inte hon få veta.
Tack för den lilla pratstunden i alla fall tjejer, och lycka till med studenten!



Så ja, nu har jag skrivit ett modebloggsinlägg i alla fall.
Kenza, eat your heart out.
ALLMÄNT | |
#1 - - Alveljung:

Jag bara älskar din sarkasm du har när du skriver! Riktigt rolig läsning Tummen upp!

Upp