KONSTIGA KONSONANTER

Insåg en sak när jag pratade med Yaminna på msn nu.
Hon skrev att hon skulle "charma skiten" ur mig med ett knock knock-skämt nästa gång vi ses. Charma skiten. Två olika ord som stavas på olika sätt men som låter likadant i början.

Vilka har vi mer, tänkte jag.

Charma.
Skiten.
Skjorta.
Generös.
Sjöman.
Schack.
Stjärt.

Seriöst? SJU olika stavningar på samma jävla ljud. Hade jag varit invandrare och kommit till Sverige hade jag fan sju.. gu.. chu.. stju.. skjutit mig själv i huvet så fort jag insett hur jävla komplicerat språket är. Är det inte läge att bara uppfinna en helt ny bokstav till det här ljudet?


PS. Alla som uttalar ovanstående ord med ett sh-ljud borde bli uppätna av kattungar. Tycker ni det verkar mysigt och kanske till och med nånting att sträva efter? Tro mig, kattungars tänder är sjukt små, vilket gör processen extremt utdragen, och orsakar därmed en väldigt lång och plågsam död. "Jag blev väldigt shenerad när min shorta sprack på shu ställen". Låter ju som en jävla greve, lägg av med det annars skickar jag kattungarna på er!

ALLMÄNT | |
#1 - - Lisa:

Meh jag uttalar orden med sh! Shenerad liksom. Hur säger man då? Gänerad? Sjenerad?



Kommer iofs från norrbotten så det kanske förklarar saken.

#2 - - Momo:

generad uttalas som geni eller schack! hahaha shenerad sheni shenerös hahaha. gay.



DÄREMOT tycker jag att arkitekt ska uttalas som arshitekt annars blir det jättekonstigt. arKitekt liksom. näh.



jaja. god natt.

#3 - - Paulinne ;):

Snygg blogg ! :D Kolla gärna in min ! Om du vill så kan jag fixa din design,gratis :D Säg till om du vill !! <33 // Paulinne <33

#4 - - Anonym:

de konstigaste ordet är ju genre. vilket du även skrev om här om dagen. genre = changer? mjo

Upp