EN HELT VANLIG DAG I KOLLEKTIVTRAFIKEN

Hmm, jag har fortfarande två ärr på tummen från i somras ser jag nu.
Låt mig guida er igenom händelseförloppet, för det känns som en sån där situation som den där otursförföljde ankan i Kalle Anka skulle kunna hamna i. Vad heter han? Just det, Kalle Anka.

Alla fall.
Vi skulle fira Midsommar 2 mitt i juli hemma hos Jenna, så den där amerikanaren skulle få uppleva lite svensk sommar liksom. Jag var som vanligt sen till bussen, så jag fick springa som en gasell ner till centrum för att hinna med. Och att springa när det är tusen grader varmt ute är väldigt effektivt ifall man vill sitta och eftersvettas på en trång buss i 20 minuter.

Först satt jag vid barnvagnsplatsen, men fick flytta på mig när det klev på en kvinna med barnvagn. Sjukt oförskämt av henne, jag vet. Hon tänkte bergis "Hmm, ikväll ska jag ha oskyddat sex så att jag om ett år kan braka in på bussen med min fula unge och kräva att folk ska flytta på sig".

Och enda lediga platsen var vid tre pensionärer som satt med hundra kilo packning vid sätena som är riktade mot varandra, och när jag kom skulle dom vara snälla och flytta på skiten åt mig. Jag såg den gamle farbrorn född sent 1800-tal greppa tag i väskorna för att göra plats åt mig, men jag sa att det är lugnt, jag får nog plats ändå.

Så jag satt på hörnet av sätet, en yta lika stor som ett frimärke ungefär, och balanserade med svetten SPRUTANDES ur trynet på mig. Och jag satt vänd mot samtliga resenärer på bussen, varpå jag fick en känsla av att alla stirrade på mig med en gemensam tanke i sina huvuden. "Fy för i helvete vilken äcklig snubbe, sitta och svettas i kollektivtrafiken så där".


Så när vi efter vad som kändes som ett år äntligen kom fram till Slussen så ställde jag mig först av alla vid utgången för att så fort som möjligt komma ut i luften igen. Tyvärr hade busschauffören inget körkort så istället för en mjuk inbromsning så stampade han på bromsen som om det satt en skorpion på den.

"Helveteeeeee" hinner jag tänka medan jag försöker greppa tag i nånting som jag kan hålla fast i. Jag får tag i papperskorgen, som självklart lossnar och flyger åt helvete och landar på personen bakom mig, och skräpet åker ut på golvet, samtidigt som jag fortsätter falla.

Som tur var dämpades mitt fall av kvinnan med barnvagnen. Yessss!

Hon blev sur, jag orkade inte bry mig, gick av bussen och nu sprutade det inte bara svett ur mig, utan även blod från tummen eftersom jag naturligtvis hade skurit mig på papperskorgen. Hur skär man sig på en papperskorg av plast? Jag vet inte, men jag lyckades i alla fall. Och jag hade ingenting att torka blodet med, som vägrade sluta rinna, så jag fick liksom stoppa tummen i bakfickan på jeansen och trycka den mot röven för att stoppa blödningen.

Så där stod jag i Slussen, svettig som en sumobrottare med Canada Goose-jacka i en bastu, med tummen i röven och orkade inte leva längre. Gick in på Pressbyrån för att köpa plåster. "Det har vi inte" sa han så klart, så jag fick snurra runt inne på Konsum istället. Och det är fan svårt att genomföra en betalning i kassan med bara en vänsterhand tillgänglig, men på nåt sätt gick det utan att jag lyckades skvätta mitt HIV-blod i ögonen på kassörskan.

Ja, sen smackade jag på typ 4 plåster och satte mig på tunnelbanan mot Sandsborg. När jag kom till Skärmarbrink stannade tåget. Det var tydligen nåt strul med signalsystemet för första gången i världshistorien (sjukt uppenbar ironi för er som inte bor i Stockholm). Så man skulle få ta ersättningsbuss. Synd bara att den inte existerade, så jag fick gå hela vägen till Enskede istället.

Och när jag gått 10 meter så började det regna EXAKT samtidigt som batterierna till min iPod dog. Det var rätt kul. Efter det gick jag bara och väntade på att en helikopter skulle krascha i pannan på mig. Gud var ju uppenbarligen ute efter att förinta mig.




Här är jag när jag kom fram i alla fall. Ser ju inte så glad ut kanske, men det var jag faktiskt. Man får inte vara långsint, och det är ju inte första gången man blivit knullad i röven av SL precis.
"Men vadå Emil, var det SL:s fel att det började regna, att du svettades och att din iPod dog?" Ja, det var SL:s fel. Första och andra världskriget, världssvälten, Rihannas skivkontrakt, AIDS och cancer är också SL:s fel. Allt är deras fel.



Lång text?
Ja vafan, har jag mycket att göra eller?
Nej, nu blir det en till film och ett till popcorn. Hej.
ALLMÄNT | |
#1 - - Helen.:

skönt att läsa lite när man själv inte har något att göra :).



bara 1 popcorn till? :P

#2 - - Angelica:

Hahaha du är så jävla skön. "En till film och ett till popcorn". Njut av det enda popcornet då ;)

#3 - - Anonym:

Hahaha, så jävla roligt inlägg, precis min humor!

/R

Upp