JAG GILLAR TJEJER FÖR ATT...


Det dröjde inte länge förrän jag bestämde mig för att skriva ett inlägg om varför jag gillar tjejer också. För det gör jag, tro inget annat. Ska inte skriva nåt snusk i och för sig, för det här är inte en sån typ av blogg. Kommer inte på så mycket konkret just nu, och det går ändå inte att beskriva alla känslor ni fruntimmer sätter igång i ens lilla kropp med er nävaro på denna jord, men jag skriver lite ändå... så låt mig citera Elton John... I hope you don't mind, that I put down in words, how wonderful life is while you're in the world...


Ni har långa naglar.
Min rygg är som en enda stor G-punkt. Jag kan inte med ord beskriva hur underbart jag tycker det är att bli kliad på ryggen. Många av er är dock amatörer och vet fan inte vad ni håller på med när ni krafsar lite slappt med fingertopparna utan nån tanke eller känsla bakom, men när en tjej med sköna naglar vet hur hon ska använda dom... alltså... harmoni.

Man kan prata med er på ett annat sätt än med killar.
Jag är inte känd som killen som pratar om sina känslor. Men när jag väl gör det, då är det undantagslöst en tjej som jag pratar med. Jag "öppnar inte upp mig" i första taget, men dom få gånger jag gjort det är det en tjej som fått lyssna. Jag vet inte, det känns bara mer naturligt så. Och även om det inte är just känslor man pratar om, så kan man prata om helt andra saker med er än med killar, och få en annan typ av respons och feedback som jag gillar.

Ni luktar gott och har fint hår.
Jag är en sucker för mörkhåriga tjejer, alltid varit, och ni luktar alltid så gott i håret. En skön känsla är att ligga i sängen eller soffan med en tjejs huvud på ens bröst eller under armen, och pilla i hennes hår. Det blir inte mer avslappnat och fridfullt än så.

Ni är kortare än vad jag är.
Eller ja, i alla fall 99% av er. Mycket möjligt en konstig grej att gilla, men jag gör det. Det är på nåt sätt skönt att ha en tjej man kramar om och samtidigt kunna luta hakan mot hennes huvud eller sticka nosen i det där mörka håret som luktar så gott som vi nyss konstaterade.

Ni är väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt behagliga att titta på.
Tjejer i Sverige i allmänhet, och tjejer i Stockholm i synnerhet är dom vackraste tjejerna på jorden. Det är inget påstående eller subjektiv åsikt, det är bara ren och skär fakta. Ni är så sjukt snygga så ibland undrar jag om ni ens vet om det själva? Ge mig sommar och ett par mörka solglasögon och låt mig gå ner längs Drottninggatan och låt mig bli vindögd, för det är det värt. Ni är så vackra att det gör ont, men smärtan är underbar, ifall vi ska bli lite bögigt poetiska här.

Era skratt.
Ett skratt av en tjej klingar ungefär tusen gånger finare än när en kille brölar sitt målbrotts-lumpen-bira-bira-bira-bärs-bärs-bärs-garv. Älskar en tjej som skrattar och ler.

Ni kan sjunga.
Jag vet vad ni tänker nu... "va? jag kan ju inte sjunga?", men jag har en teori som går ut på att alla tjejer är grymma på att sjunga. Ni har inte den där mörka och förstörda rösten som vi killar blev belönade med i puberteten. Jag gillar att lyssna på en tjej som nynnar på en låt lite tyst för sig själv när hon inte tror att jag hör, eller en tjej som sjunger rakt ut bara. I mina öron låter det alltid sjukt fint.

Er kroppsvärme.
Visserligen brukar ni ha galet kalla fötter, och jag som alltid är så jävla varmblodig får alltid ställa upp för laget och värma era frusna kroppsdelar. Men när ni väl blivit varma... ja då finns det inget mysigare än att bara ligga bredvid varandra och antingen prata eller bara ligga där. Att somna tillsammans med en tjej man tycker om och vakna med henne, det är underbart. Bara ligga och småprata om allt och ingenting samtidigt som man ligger och pillar på varandra. Det är då den där fjärkontrollen som stannar tiden skulle passa rätt fint.


Ja, nu är klockan 4 på morgonen och ni ligger ju och sover för länge sen. Och det här var det jag kom på just nu, förutom några saker som jag inte vill skriva om. Men den här listan kan göras oändligt mycket längre, tro mig.
Men ja, tack för att ni finns och gör livet lite bättre för oss som uppskattar er för dom ni är.

Men nu ska jag klia mig på ryggen och prata med mig själv tills jag somnar.
ALLMÄNT | |
#1 - - Simone:

Väldigt mysigt inlägg måste jag säga.

Jag är förresten vaken, har långa naglar och är enligt uppgift riktigt grym på kli på ryggen (;

#2 - - Farid:

Fräknar, läppar, jeansshorts, saltvattensstänkt hår (gärna i kombination med föregående) och att dom tar på sig våra skjortor och tshirtar.

#3 - - Bina:

Fan Emil, du blir bara bättre och bättre.

Ett inlägg i mängden som visar att min lilla crush på dig inte är helt obefogad =)

#4 - - Niki:

Haha. Just nu känner jag mig o-tjejigare än på länge...

#5 - - Emelie:

Haha. Fan vad söt du är Emil ;)

#6 - - Emma:

Fint!

Vad det kanske det andra inlägget här på bloggen helt utan ironi och sarkasm? men det var fint!!

#7 - - Linda:

Vad fint skrivet =)

#8 - - flickapåsödermalm =):

du är sååå bra emil

#9 - - Helena:

Dina inlägg brukar alltid få mig att skratta. Nu har du även lyckats få mig sitta här med ett fånigt leende på läpparna. Fint skrivet, Emil.

#10 - - ira:

jag vill minnas att du skrivit ett inlägg om hur det vackraste tjejerna kommer från Luleå,... men mitt minne kan ju dala.



tack för dom vackra orden emil!

Upp