OM HITLER VAR FRÅN NORGE

Häromdagen hade jag en kund från Norge som skulle hämta ett brev hos oss som jag inte hittade. Jag hade precis kommit hem från krogen, sovit en timme, sen dragit iväg till jobbet och han var min första kund för dagen, så fokus var väl inte på topp kan man säga.

Efter 10 minuter blev han arg och sa "Jeg har ikke tid å stå här nå meer! Du MÅÅÅ finne den!" och spände blicken i mig. Och alltså, jag ville bara ge honom en kram. Alltså, det GÅR inte att låta arg på norska, det går bara inte. Det blir bara supergulligt istället. Har ni nånsin träffat en norrman med pondus? Nä, inte jag heller.

Det är ju inte som tyska precis. Om nån säger "du är ljuset i mina ögon, min lilla snutteplutt" på tyska så låter det ju som "jag ska skära halsen av dig din jävla fitta". Eller hur?
Ta Hitler som exempel, fyfan i helvete, har ni hört hans tal han höll inför sina landsmän? Det var ju bara RAUS!!! ACHTUNG!!! WIR MUSSEN DIE JUDEN AUFRATEN!!! GRRRAAAHHHRRR!!!!

Men om han var norsk istället, vem fan hade tagit honom på allvar?
Dom andra länderna hade ju bara garvat åt honom ifall han kom där och började gaga på norska typ "Nå skal vi drepe alle jødene, akkurat!". Vi andra hade bara "Er du sikker på dää?". Till och med om han skickade en atomboll i pallet på oss hade vi stått och betraktat honom som en nyfödd liten kattunge. Naaawwww, lille Adolf-ponken då.

 
              Hitler - pondus                                              Fleksnes - inte så mycket pondus
ALLMÄNT | |
#1 - - Momo:

HAHAHA

#2 - - Anonym:

haha love you

#3 - - Maria:

Hahahahaha :D

Upp