HEADGAMES

Jag har förresten hår igen, har jag sagt det?
Brukar ju låta skiten växa ut ungefär en gång om året, och varje gång är det samma scenario som uppstår. Jag ser mig i spegeln, pekar på mig själv och säger högt "Vafan... varför har jag inte alltid hår för?" och sen när jag rakat av mig skiten två månader senare när jag tröttnat så står jag där framför spegeln igen, pekar på mig själv och säger högt "Vafan... varför är jag inte alltid rakad för?"

Men nu har jag hår i alla fall, och det kommer vara kul så länge det varar.
Inte på mornarna i och för sig, när jag precis ska löpa som en jagad gasell till jobbet jag är försenad till, men hinner få en skymt av mig själv i spegeln, med nån slags ekorre som krypit upp och dött på min skalle.
HELVETE, jag måste fixa håret!

En del knasiga frisyrer har jag haft genom åren när jag tänker tillbaka.
Det var säkert jävligt poppis just då, men så här i retroperspektiv så är jag först av alla att idiotförklara mig själv som kunde gå runt och se ut som jag gjorde vissa gånger.

Som när jag var rakad över hela huvet, förutom att jag hade LUGG.
Jag var nästan först med den trenden i början av mellanstadiet, och bara dagar senare såg varenda jävel ut som jag i håret. Hur tänkte vi där egentligen?
En annan gång bad jag frisören använda rakapparaten till att skriva ett stort E i mitt bakhuvud. Varför E kanske ni undrar? För att jag heter Emil, era jävla åsnor.
Lika intelligensmässigt begåvade var ju inte två bröder jag kände på den tiden. Dom blev väldigt imponerade av min banbrytande frisyr och gick till frisören tillsammans och gjorde också varsitt E i bakhuvet. Dom hette Dennis och Ronny.

Sämsta frisyren jag haft lyckades jag med i mellanstadiets experimentella år, när jag satte mig hos frisören och sa "spara allt hår högst upp på huvet, raka håret på sidorna, och låt håret som är kvar täcka över sidorna med hjälp av en fin mittbena".
Ingen aning om ni fattar vad jag menar, eller om frisören heller gjorde det, men det slutade hur som helst med att jag låste in mig på toaletten så fort jag kom hem och satt och grät i flera timmar och vägrade gå till skolan dagen efter.

Nä... tacka vet jag att vara rakad. Men just nu njuter jag av att kunna dra fingrarna genom håret och låtsas att det är en snygg tjej som gör det. Och jag slipper sitta inlåst på toaletten och böla också.
ALLMÄNT | |
#1 - - Anneli:

Dom trodde väl att det var nya modet med ett E i nacken, hahaha!



Det modet med rakat o lugg,när man tänker tillbaka så fattar jag inte vad folk tänkte på för det var ju inte snyggt,men då tyckte ju man det.

Tyckte att killarna så coola o tuffa ut. Vissa iaf.

Upp