RETURN OF THE KING

Idag frågade jag på jobbet varför schemat för imorgon såg ut som en jävla regnbåge. (Ju fler färger på schemat, desto fler människor är det som jobbar). Jag fick svaret att det är för att det tydligen är Valborg imorgon som tydligen ska vara en ganska stor dag. Jasså? Själv kommer jag vara för trött för att orka bry mig om Valborg. Och inte på ett sladda-ner-med-moppen-till-brasan-med-en-kasse-folkbärs-och-däcka-i-ett-dike-sätt utan mer på ett jobba-elva-timmar-och-vara-omringad-av-idioter-tio-av-timmarna-sätt.

Dessutom fyller ju Calle år imorgon. Vilket påminner mig om en kund som skickade brev till honom igår med min hjälp. Det stod "Hans Majestät Konungen" på kuvertet. Skön titel egentligen. Undrar om han ibland vaknar upp på morgonen, sätter sig  på sängkanten, sträcker på sig samtidigt som han gäspar lite försiktigt, sen går bort och öppnar sitt fönster, sticker ut huvudet och tänker "Ja jävlar... jag är fan KUNG över den här skiten".

Kungen håller i och för sig rätt låg profil med att han just är kung. Hade JAG varit kung däremot hade jag ju spelat alla mina kort varje chans jag fick. Typ på krogen skulle det ju öppna sig för nya möjligheter...

Emil: Jaha vad jobbar du med då?
Tjej: Just nu jobbar jag som hårfrisö...
Emil: .Själv är man ju KUNG. Jorå... såatte... inget jag gillar att prata om egentligen, men nu vet du i alla fall. Att jag är KUNG alltså. King of Sweden and everything in it, baby.
Tjej: Jasså där ser man...
Emil: Får man bjuda på en drink? Man är ju trots allt kung kung kung i baren du vet.
Tjej: Jag tänkte prova en sån där Vanilla Sky i så fall, är den bra?
Emil: Den är kunglig. Ska du med hem till mig sen eller? Till mitt SLOTT.
Tjej: Kanske det... hihi...

Sen när man hamnat i sängen blir det väl en helt annan dialog som utspelar sig.

Tjej: Men Emil... om du nu är KUNG, som du tjatade om hela jävla limousinfärden hit, hur kommer det sig då att du har en liten prinskorv mellan benen? Haha! Och varför är den helt böjd? Är det Kungens Kurva eller? Hahaha!
Emil i snabbtelefonen: SÄPO! SÄPO! En psykiskt störd kvinna har brutit sig in i mitt sovrum, kan ni komma hit och skjuta henne TACK!


- ÖH! Schkaru ha en schtänkare eller?? Nu ere efterfest! Wwaaarrrhhh!!
ALLMÄNT | |
Upp