LET ME CLEAR MY THROAT

Svarade precis på era klagomål.


Postat av: Anna / Annchen
Det har hänt att du härmar andra och låtsas det kommer från dig. Du har kass dygnsrytm och ekonomi, för du festar för mycket. Du är en blandning av "jag är så bra" blandat med "jag kan inte" då du inte ens försöker. Utmana dig själv mer! Du kan mer än du tror.


Du är min storasyster, inte min mamma, men ibland låter du som henne. Men ja, ni är ju båda kloka kvinnor så visst har ni väl rätt. Suck.

Postat av: Robban
Du har en tendens att överdriva dina liknelser...typ "jag är trött som en apa som har fått nattsömnen förstörd av lalala..." du hajar. Dom kör du lite för mkt av. Annars en blogg jag gillar...där blev det lite kärlek ändå,jag tar tillbaka det då.


Det är tyvärr min stil. Så håller jag på i verkligheten också. Istället för att säga "jag är så himla trött" så blir det nåt i stil med "jag känner mig som en ihjälklubbad sälunge". Min vän Jonas är en mästare på den typen av liknelser, och han överanvänder dom till bristningsgränsen, vilket bidrar starkt till att jag anser honom vara en av dom roligaste människorna på planeten.

Postat av:
finns inget jävla fel och det är det som är så jävla irriterande.


Förlåt. Men tack.

Postat av: emilia
Felet är att du är så jävla snygg helt enkelt.


Förlåt igen. Men det är inget jag kan rå för, jag är född såhär.
Kan stoppa fejset i en gräsklippare om det gör dig gladare?

Postat av: Emma
Du har jävligt ful header! Gör om, gör rätt ;)


Den är jag faktiskt jävligt nöjd med själv, enkel och stilren, men funderar ändå på att byta snart. Ska be brorsan som är konung på Photoshop om inte han kan slänga ihop nåt fräsigt åt mig.

Postat av: Linn
Ja, nu kommer jag säga något bra ändå men jag hållet inte alls med Robban! Det är ju såna saker som gör denna bloggen rolig att läsa. Det enda jag kan komma på är att du kanske skulle kunna ha lite mer bilder. Tackförmejhej!


Jag har också tänkt på det. Att ha fler bilder alltså. Det ska det bli bättring på.
Tackförmejocksåhej.

Postat av: Simon
Du luktar illa, dusha??!?


Det är därför jag har en blogg, för då slipper folk vara i närheten av mig.
Duscha är överskattat, räcker att spola av sig lite snabbt en gång i månaden typ.

Postat av: Nadine
Jag tänkte hålla mina åsikter för mig själv, men eftersom du ber så vänligt så får jag väl berätta sanningen för dig.
Dina långa historier om hur patetisk du är på fyllan hade jag kunnat slippa.
Att läsa om dina spyor och minnesluckor försämrar bloggens kvalitet avsevärt. Väx upp, sötnos.
(Och var lite mer mångfacetterad.) ;)


Mångfacetterad? Jag vet inte hur många andra bloggare som skrivit ett inlägg med bruten kronologi, vilket jag gjorde i inlägget om spyan i helgen. Det inlägget var jag rätt nöjd med faktiskt, vilket händer ungefär var hundrade inlägg eller så.
Men jag ser din poäng, och respekterar din åsikt, sötnos.

Postat av: em
Du har för lite Emma i din blogg.


Eftersom vi bara träffas en gång i halvåret nu för tiden får jag ju inte så mycket Emma-material att skriva, men det kan vi ju försöka styra upp, absolut.

Postat av: lat
liite kortare inlägg så vi som är lata orkar oss igenom dem också ;P


Antar att du som skrev det inte orkat läsa dig ner ända hit, men jag svarar ändå.
Ibland är man på skrivhumör och har mycket inspiration, då kan det bli rätt långt. Särskilt när jag har en tendens att verkligen dra uuuuut på saker jag vill få sagt ibland. Så är jag i verkligheten också. Ibland vill jag klämma in så mycket information som möjligt istället för att bara säga rakt av vad jag vill ha sagt. Får försöka bättra mig.

Postat av: etttjejnamn
Gu va många besserwissrar det ploppade upp helt plötsligt. Du gillar din blogg, jag gillar din blogg, och flera hundra andra gillar din blogg också. Så, skit i att lyssna på små irriterande tillrättavisningar och fortsätt underhåll oss andra med dina sjuka texter! Puss!


Ja! Eller hur! Vilka jävla idioter som skriver massa taskiga saker till mig bara så där.

Postat av: Nemo
Haha! Va glad för att du inte får nån negativ kommentar istället? Hade du hellre haft det som jag? Alla hatar mig och alla älskar dig! LETS JUST LEAVE IT THAT WAY, HUH?!?


Don't hate the player. Hate the game.

Postat av: Mickis, den allsmäktiga
Du får gärna skiva lite oftare. Om du går ut i bloggen med att du inte har nåt liv får du väl fan leva upp till det och leverera minst sjutton inlägg om dagen!


Postat av: hemlig
Jag tycker bara att du kan skriva oftare och ha mer bilder så jag har lite mer att läsa på jobbet! :)


Postat av:
skriv oftare och upp på bloggportalen


Ibland pallar man ju inte skriva. Och nä, jag har inget liv, vilket i sin tur gör att jag egentligen aldrig har nånting vettigt att skriva heller. Att jag ens skriver överhuvudtaget är ett jävla mirakel.
Bloggportalen orkar jag inte krångla med, jag vet inte ens vad det är bra för?

Postat av: Firemonkey
Ja, jag vet då egentligen vad som är så förbannat roligt med vad du skriver. Jag menar seriöst, när bidrog du senast till samhällsdebatten eller berikade mitt liv med annat än rad ut, rad in om hur jävla dålig dygnsrytm du har och hur jävla mycket det suger att gå upp på morgonen (altinerat med långa utläggningar om karatefyllor och misslyckade ragg)??

Detta faktum irriterade mig så in i helvete att jag blev tvungen att förstöra hela min nattsömn med att skriva ett åt helvete för långt inlägg bara för att komma till den enkla poäng att jag borde göra mer produktiva saker än att läsa ditt trams. Så håll till godo.

http://firemonkey.blogg.se/2008/october/utkast-ligger-i.html

Ps. Riks-svenska talas av naturliga skäl i områden utan frekvent använande av regionala uttryck samt slang. Som i Uppsala. Till exempel. Stockholmare pratar visserligen svenska, men att påstå att det inte är en dialekt är direkt löjligt. Nästan lite barnsligt. Så du vet.


Haha den bästa kommentaren.
Vem håller en pistol mot ditt huvud och tvingar dig läsa?
Och det är inte så att jag ligger sömnlös om nätterna och undrar ifall jag kanske inte berikade någons liv efter att ha skrivit ett inlägg om "karatefyllor och misslyckade ragg". Jag är mycket väl medveten om nivån jag håller i bloggen, och skulle rent teoretiskt kunna skriva om djupa och känslomässiga saker istället. Eller "bidra till samhällsdebatten" som du så fint uttryckte det. Men inget av dessa alternativ (altinativ?) lockar särskilt mycket just nu, så jag kör vidare på inlägg som kretsar runt min taskiga dygnsrytm så länge. Don't like it? Don't care.

Postat av: Fille
jag tycker dina inlägg om just karatefyllor och misslyckade ragg är dom bästa, firemonkey har helt fel. Stockholmska = svenska, resten = skadeskjutna djurstön.


High five kompis!

Postat av: mikaela
Du behöver inte dissa dig själv så ofta. Vi vet att du har självdistans vid det här laget. Sen vill jag läsa mer om sexuella spänningar på jobbet.


Sexuella spänningar på jobbet? Du och jag? Och jag och alla kassörskor? Eller?
Nä men okej, inte dissa mig så ofta. I'll see what I can do.
ALLMÄNT | |
#1 - - Anonym:

..I do..

Thats sort of the point.



keep it up!

#2 - - Anna / Annchen:

Jag vet, men jag vet inte vad jag ska tycka om det. Blir mer och mer lik henne ju äldre jag blir. Tar du efter pappa eller har du tänkt på nåt liknande?

Upp