EN BUSSCHAUFFÖR, EN BUSSCHAUFFÖR - DET ÄR EN MAN SOM INTE KÖR

En rolig grej är att alla tjocka busschaufförer strejkar just nu. Så vi på Värmdö står just nu framåtlutade över köksbordet och blir knullade i röven - metaforiskt talat alltså. Vissa av er kanske gör det så här efter morgonkaffet, men inte jag. Men det KÄNNS så. Knullad i röven av SL.

Tjocka busschaufförer som grinar över att dom inte får nån sömn mellan arbetspassen. Jasså? Hej och välkommen till mitt liv, får jag också strejka med er? Vill ni ha högre lön också? Ja fyfan, för den STRÅLANDE service man mötts av genom åren så kan jag inte annat än hålla med. En busschaufför är ju en man med glatt humör, undantagslöst, det vet alla som nån gång haft det stora nöjet att resa runt i SL's magiska värld. Alltid är dom i tid också, dessa röda och blå fantastiska maskiner.

Strejka på ni. Att mitt busskort för 690 kronor är helt värdelöst nu och att jag inte kan ta mig nånstans under min semester är ju för all del inte erat problem. Dessutom är det ju jävligt kul att simma till Slussen, så för mig är det lugnt.

ALLMÄNT | |
#1 - - Anna / Annchen:

Du kan få pengar tillbaka på busskortet om du löser in det nu, men inte om du har kvar det och åker tunnelbana för det. Lös in kortet, ta pengarna och åk till Udden. Eller skaffa dig en sugar mommy i stan att bosätta dig hos ett tag. Eller sugar daddy. Pimp my strejk.



De som är anställde av SL får mer lön än de som kör för andra företag som kör för SL. Samma jobb, olika lön. Men ha så kul däruppe, själv har jag flytt till spårvagnsstaden igen.

#2 - - Maalin:

Eller hur! Just det jag går och svär över också, dom håller aldrig tider, är alltid jävligt otrevliga och jobbar väl fan inte mer än någon annan? Jag jobbar 12 timmar om dagen för en pissig lön, men inte klagar jag för det! Usch och fy för SL.

Upp