JÄTTEVIKTIG INFORMATION

Dubliner, irländskt hak på Östermalm. Då kan man ju se ut så här om man vill.
Skål för fan...

image46


Vet inte riktigt hur vi hamnade där. Innan dess var vi på en skotsk pub och tog några öl. Jonas hamnade i diskussion med en man i baren där också. Jonas kallade honom för "jävla gubbe" och mannen kallade Jonas för "patrask" så det var ju en väldigt givande ordväxling.
Vad gaggar du om?? Hahaha...

Sen blev det i alla fall Dubliner. Irländsk livebandsmusik på Östermalm, kan jag vara mer fel ute? Jag gjorde i alla fall av med lite pengar på black jack, tjafsade lite med en bartender, övertalade en medelålders främmande kvinna att jag kände henne tills hon började prata om att "jaaa, jo men nu när du säger det så känner jag igen dig också, hur är det nu för tiden då?" Sen när jag till slut sa att jag bara drev med henne blev hon jättearg och slog mig på axeln med sin lilla 40-åriga knytnäve.
Där nånstans kände jag att jag nog inte får ut mer än så från det stället, så det blev en svarttaxi därifrån med en sjukt trevlig chaufför. Hamnade på götgatsbacken där vid 7-Eleven hemma hos Veronica på nån slags efterfest. Fyra personer som drack vatten och cola light, det var helt crazy.

Sen skulle vi sova alla fyra i samma säng men det var inte lika exotiskt som det kanske låter, sjuuukt trångt, så jag förflyttade min kropp till soffan istället. Den var ungefär hälften så lång som jag är så man fick ju ligga i fosterställning med bruten rygg halva natten och med Veronica som ett 50-kilostäcke. Eller natten, vi somnade väl på morgonen nån gång. Det var nån jävla idiot i sällskapet som var sjukt pigg och rastlös och vägrade sluta prata oavbrutet. Den idioten var tyvärr jag. Jag tror Julia ville mörda mig till slut, och när jag gick därifrån på förmiddagen idag så försökte jag säga hej då till henne men hon bara väste "FUCK OFF!" och drog täcket över huvudet. Kanske för att jag inte lät folk sova ifred utan ville ligga och prata istället, kanske för att jag kallade henne för en jävla hudpåse precis innan vi somnade, som enligt henne var den värsta kommentar hon fått.

Jaja. Man kan inte vara älskad av alla.

Tidigare igår så var ju jag och Jonas inne i stan för att shoppa och jag hade stora planer på inköp av kläder och skit som jag skulle genomföra. Tyvärr hade 95% av hela Stockholms befolkning samma tanke så varenda jävel var inne och trängdes vart man än gick. Jonas summerade vår shoppingrunda när vi var klara med att konstatera att han fått två hjärtattacker, tre hjärnblödningar och en panikångestattack. Så jävla mycket folk. Jag köpte bara ett par sneakers, en t-shirt och en parfym, sen ville jag atombomba hela innerstan och bygga en stor parkeringsplats över skiten istället.

Idag har jag varit och kollat på genrepet till en dansuppvisning där mina gamla danselever gjorde sin grej, det var kul att se dom igen även fast jag var tvungen att stressa därifrån för att min lilla mamma fyllde år idag. 56 år, bra jobbat morsan och hipp hipp hurra.

Näää, vad tror ni? Skriver jag för mycket? Jag känner det ibland, bara slänger ett öga över det jag knåpat ihop och tänker för mig själv att hade jag kommit in på en blogg och sett så här mycket text så hade jag fan aldrig i helvete orkat läsa. Kanske borde fördela skiten så det blir mindre text och fler inlägg?
Eller bara verkligen skita i vilket.

Nu måste jag laga mat, ha det bra mina små barn!
ALLMÄNT | |
#1 - - Jonna:

" Jonas summerade vår shoppingrunda när vi var klara med att konstatera att han fått två hjärtattacker, tre hjärnblödningar och en panikångestattack. Så jävla mycket folk." - Så går det när folk från landet kommer in till stan.

#2 - - emil:

Jonna jag är född och uppvuxen i sthlm och uppskattar inte att bli dissad av en jävla skåning. Inavlade danskar behöver inte komma med smarta kommentarer i min blogg!

#3 - - Jonna:

Sen när räknat Gustavsberg/Värmdö till Stockholm?

Upp