MEMORY LANE

Vet ni vad ni kan få göra som skulle få mig riktigt glad?
Ge mig en gullig kattunge som ni tränat upp till att kunna bre mackor till mig, hämta öl ur kylskåpet samt öppna kapsylen med sina små tassar, som han även är grym på att massera min rygg med. Helst ska ha kunna prata också, så vi kan ha djupa diskussioner på kvällarna innan vi somnar i famnen på varandra.

Men eftersom det lär bli svårt att genomföra kan ni kanske göra en annan grej? Och det här förväntar jag mig inte många kommentarer till, om ens nån, men det vore i alla fall SJUKT skoj om ni kunde berätta för mig om ni har något inlägg på emilbloggen som ni tycker extra mycket om?

Nåt litet favoritinlägg, if you will. Kanske nån gammal goding långt bak i arkivet ni minns med värme och glädje, eller nåt liknande. Det har nämligen hänt att folk berättat om både det ena och det andra inlägget dom haft som favvo, och jag blir lika förvånad varje gång. Men glad! Det är sjukt intressant att få höra.

Som sagt, väntar mig egentligen inga kommentarer till detta och känner mig lite smålöjlig som frågar, men kommer ni på ETT litet inlägg ni minns från back in the days eller från i förrgår eller när som helst, berätta gärna det så får ni en glass av mig om vi ses nån gång.


På den här tiden var jag nog inte särskilt skrivkunnig, men hade jag vetat hur man gjorde skulle nog texterna vara rena mästerverk då också.

ALLMÄNT | |
#1 - - Deli-Anna:

Som en true Ica-anställd så måste jag ju säga inlägget om Ica och dess "familj". Alltså våra konkurrenter...skratta så jag nästan dog, men bara nästan. Peace!

#2 - - Evelina:

Skrattade länge åt dessa inlägg. :)



http://emil.blogg.se/2009/october/draft-okt-22-2009.html



http://emil.blogg.se/2009/october/draft-okt-22-2009.html

#3 - - Stina:

Det om att man inte får klaga för att det finns någon som har det värre än du, gud så jag skrattar åt de!

#4 - - Helen.:

jag älskar detta inlägg, så klockrent... haha.



http://emil.blogg.se/2009/october/shut-down.html

#5 - - Julia:

Jag kommer ihåg ett inlägg jag läste om när du ramlade på busshållsplatsen. När du skulle luta dig tillbaka med händerna i fickorna men så var det inget glas bakom. Börjar ofta fnissa när jag står vid busshållsplatsen och tänker på det inlägget. Det är ju inte alls kul att du ramlade, om du gjorde illa dig, men situationen är så himla komisk!

#6 - - Anonym:

Dessa två har jag skrattat åt måååånga gånger sen de gjordes/skrevs!

(hitta inte inlägget men den innehöll denna video)



http://www.dailymotion.com/video/x8raon_one-of-these-days-these-boots-are-g_people



http://emil.blogg.se/2009/december/hamsterdance.html#comment

#7 - - Anonym:

Inlägget där du refererande till de två sista meningarna i Från och med du berättade att du på J:s Facebook sett att hon hade ett nytt förhållande.

#8 - - J.S:

Har läst emilbloggen As far as I can remember typ, utan att kommentera, illa jag vet. Ialla fall har jag sjuuukt många favvoinlägg. Men det finns ett inlägg som fått mig att garva högre än alla andra, dessvärre hittar jag det inte nu när jag går tillbaka i arkivet. Anyways, inlägget jag tänker på är din målande beskrivning av hur du en kall dag försöker ta dig upp för den brantaste backen i el stockholmo och råkar halka till just när du ska gå om en stackars kvinna och skrämmer slag på er båda två.



Läser min beskrivning av ditt hysteriskt roliga inlägg men det låter inte ett dugg kul, men det var det, jag lovar, på riktigt :)

#10 - - Evelina:

Har du själv nåt inlägg som du är extra nöjd över?

#11 - - Momo:

"Va"

#12 - - Jessica:

Helt klart det om Ica familjen och sen det första jag läste på din blogg som fick mig att fastna; räddningen av Mario och Luigi kopiorna i Chile!

#13 - - Syster Anna:

Jag minns också inlägget med isfläck-harkel-tant som jag skrattade högt åt för den roliga bilden jag fick i huvudet. Jag minns inlägget till J när hon åkte, då grät jag - fast jag var bland folk. Mycket fint. Du är bra på att beskriva. Jag skrattade också åt när du har skickat sms till dig själv i nyvaket tillstånd vilket även fick mig att tänka på det du skrev om mitt avsked när jag åkte till England. Nyväckt.

#14 - - Mikaela:

Alltså, det kanske inte är en direkt favorit, eller jo... men en som jag faktiskt tänker på då och då, och som jag har citerat någon gång, är det inlägget när du skrev om ölteorin. Där man blev yngre ju fler öl man drack. Så jävla klockrent. Och så jävla sant.



Fast de flesta inlägg av dig är ju rätt awesome, sådeså :)

#15 - - pia:

Jag kan inte välja ett specifikt inlägg men älskar din ironi, din humor och att ibland få en aning om en lite djupare sida.

#16 - - E:

Det första inlägget där du berättade om E-frisyren som Dennis och Ronny tog efter!

#17 - - Anonym:

Det om tunnelbanan i sthlm.typ tunnelbaneguiden eller nåt sånt. snodde jag tom till min blogg (men jag var ärlig o sa att det inte var jag som skrivit det)

#18 - - Cim:

Alla SL-inlägg. Nuförtiden skriver du inte lika mycket om det, eller kanske inte med lika stor passion. Men jag minns hösten 2008. Oj oj oj. Jag dog varje gång. Igenkänningsfaktorn är ju såklart svinhög, men det var bara den där sjuuuuukt bittra, ledsna jag-har-på-riktigt-gett-upp-komiken som sänkte mig varje gång, alltså. Fan, nu måste jag leta upp ett bara för det.

#19 - - Cim:

Okej, jag ljög, du levererade 2010 också. Alltså JAG DÖR http://emil.blogg.se/2010/august/en-helt-vanlig-dag-i-kollektivtraffiken.html



Det bara byggs upp och så när det börjar regna när du äntligen kommit av bussen är allt bara perfekt. Man kan inte hitta på sån där skit. Underbart. Kanske också ännu roligare eftersom jag stod där hemma hos Jenna och bara "vart FAN håller han på med, hur JÄVLA lång tid kan det ta att ta sig hit, jävla långsamma Emil-jävel?". Haha, så sjukt kul.



http://emil.blogg.se/2008/july/en-busschauffor-en-busschauffor-det-ar-en.html



"för den STRÅLANDE service man mötts av genom åren" JAG DÖR. Minns verkligen hur jag satt i mammas lägenhet och låg på golvet och vek mig.

#20 - - Linnea:

Jag säger bara; busskuren! så jääävla kul!

#21 - - Christian:

Hahaha jag vet inte varför men jag älskade de där som du skrev om ciggaretter och alkohol. Typ hur dom som startade ett ciggarettföretag skulle marknadsföra det och göra reklman för det så snyggt som möjligt och samma sak med alkoholen! så jävla roligt

#22 - - marielle:

Skrattar fortfarande lika mycket åt det här:

"om hitler var från Norge"



http://emil.blogg.se/2009/may/om-hitler-var-fran-norge.html

#23 - - Emma:

Inte för att det har med inlägget att göra, men du är med i en skvallerblogg och det är väl kul? aHR0cCUzQSUyRiUyRnd3dy5maW5lc3Quc2UlMkZmYWxza3Nhbm5pbmc=aHR0cCUzQSUyRiUyRnd3dy5maW5lc3Quc2UlMkZmYWxza3Nhbm5pbmc=

Dessutom är alla dina inlägg bra och det är svårt att välja en favorit då man får sig ett gott skratt varje gång man läser din blogg!!

#24 - - Mickis:

Hej Emil!

Jag kan ärligt säga att dom flesta av dina inlägg är jävligt bra, men ett som jag verkligen gillade var detta: http://emil.blogg.se/2008/october/dagens-fraga.html#comment !

Jag vet egentligen inte ens varför, men det är så komiskt, sorgligt och smart på samma gång.

Sen gillar jag alla inlägg när du idiotförklarar dina läsare i samband med UFC, och alla inlägg när du berättar om pinsamma saker du gjorde när du var liten.



Nu kom jag att tänka på en annan solklar favorit!! http://emil.blogg.se/2009/february/utkast-jag-har.html !! Jag har för mig att jag läste denna med Therese, och vi skrattade som idioter. Som vanligt!



Puss och grattis på din 10000e dag!

#26 - - matilda:

Jag har ett inlägg som ligger under "mina favoriter" på min dator som egentligen inte var så länge sedan du skrev, det är 52 VECKOR 52 ÄVENTYR ( http://emil.blogg.se/2011/january/52-veckor-52-aventyr.html ).

Det har gjort så att jag har blivit så himla mycket roligare, modigare och har gjort så mycket mer och nya saker. Jag har helt allvarligt fått ett roligare liv.

Tack för att du alltid får mig att le, PUSSAR EMIL!

#27 - - b:

hittade inte det jag letade efter :P men det här som du skrev nyligen vara ganska awesome! http://emil.blogg.se/2011/january/when-im-sad-i-stop-being-sad-and-be-awesome.html#comment

#28 - - Joel:

This still cracks me up: http://emil.blogg.se/2010/july/utkast-juli-27-2010-3.html#comment

#29 - - rk:

Ölteorin



När du sågade "Klaga inte, det finns dom som har det värre.", då njöt jag på riktigt. Personlig favorit tills vidare.



"Dissen", tjejen du bad rädda ditt ansikte för att sedan skämma ut henne fullständigt.



"Time is on my side" hade jag missat men det var ju också klockrent.



Egentligen alla inlägg där du är generös med ironi och sarkasm tilltalar mig. Med andra ord, 97% av dina inlägg.



Var förövrigt jag som föreslog att du, som en "ny-sak-att-göra-varje-vecka-challenge" skulle ta en springnota på restaurang. Fick svaret att du redan provat, kan vi inte få ett inlägg där du berättar historien om springnotan?



#30 - - C:

Inlägget om nattfjärilen som flög in genom din balkongdörr, lätt!

#31 - - B.:

Tänkte en kort stund att dina läsare fattade noll. Bästa inlägget måste ju va "The storm is over", men insåg snart att det inlägget inte fanns då. Det är iaf min stående favorit! Kan läsa det om å om igen...

Hittade dock nya goingar tack vare kommentarerna ovan.

Upp