DURP DURPY DURP DURP


Om man är trött redan när man kommer till jobbet finns det alltid en risk att man blir ännu tröttare inom kort... allt tack vare dessa never ending diskussioner man har med kunderna varenda gång man är där. Som idag.

Kund: Hallå? Du! Det har blivit helt fel här på mitt kvitto!
Jag: Okej, berätta
Kund: Jag köpte dom här tre färskostarna, och enligt ert annonsblad ska dom kosta 18 kronor tillsammans! *viftar med annonsbladet framför mig*
Jag: Okej, får jag kolla... men det står ju att det är två stycken för 18 kronor, inte tre stycken. Och på kvittot står det att du fått rabatt för två av dom, så det stämmer ju?
Kund: Men det är ju TRE ostar på BILDEN i annonsen! Då ska det ju vara TRE ostar för det priset!
Jag: Alltså... det där med att det är fler ostar på bilden är väl för att visa alla olika sorter som finns, och sen kan man välja dom två man vill ha, eller? Det är en väldigt stor text som nästan skymmer hela bilden, att det är just två för arton.
Kund: Det verkar ju jävligt korkat, och falsk marknadsföring är vad det är
Jag: Men okej, om vi säger så här då... säg att det var en bild på tre ostar, men att det stod "Köp 10 stycken för 18 kronor" med stor text, hade du bara tagit tre ostar då också?
Kund: Eeehh... ja, det hade jag
Jag: Eeehhh... nej, det hade du inte, för ni kunder ska alltid vända och vrida på precis allt till er egen fördel och vägrar att nånsin erkänna att ni KANSKE sett fel, tänkt fel, gjort fel, och så vidare, så därför blir jag och mina kollegor tvungna att släpa ut dig på lagret en stund, och när polisen kommer hit sen och frågar varför ditt ansikte ser ut som att du haft en köttkvarn som huvudkudde, då säger du att du ramlat i en trappa, är det uppfattat?

Den där sista meningen sa jag ju inte, jag bara övar på repliker jag ska använda mig av sen när jag vunnit 100 miljoner på lotto och slipper ha den här typen av meningsfulla debatter.
ALLMÄNT | | 4 kommentarer |
Upp