TOP MODEL SVEA RIKE


Okej, börja inte ringa runt till alla era vänner nu och sprid rykten om att jag är gay, men jag kollade precis klart på det första avsnittet av Top Model Sverige på tv3play.

Snygga, kurviga tjejer med härligt sköna personligheter.

Nån av dom beskrivningarna hade ju varit trevligt att kunna säga om deltagarna.

Jag vet inte, men för mig var det lite för mycket kaxigt prat på engelska á la "yeeaah bitches I'm tha muhfuckin' queen ova hurrrr". Du är inte i L.A. nu lilla vännen, så lugna ner dig. Och du och du och du och du och du och du och hon som står bredvid dig kanske skulle vilja ha en Big Mac & company med plusmeny innan ni blåser iväg av en lätt vindpust? Jag bjuder!

Och hon den blonda med glasögon som fick en kommentar från Izabella angående hennes smink? Ta fram ett lexikon, bläddra fram till slutet av boken och kolla vad ordet "ödmjukhet" betyder. Killar gillar självsäkra tjejer, absolut, men det är skillnad på självsäkerhet och "om jag oavbrutet gapar tillräckligt högt om hur jävla snygg och perfekt jag är och hur enkelt det kommer bli att vinna den här lilla skönhetstävlingen så kommer säkert min omgivning hålla med mig till slut!".


Nej, det var inte riktigt min kopp av te av tjejer det där.
Alltså... är man så fixerad vid sitt utseende, trampar på andra tjejer för att försöka nå toppen, och totalt bryter ihop om någon annan människa säger att man inte har det som krävs, då upplever jag den personen som en rätt osäker individ med bekräftelsebehov, och inte en laid back tjej med självdistans och en utstrålning som gör att hon blir skitsnygg, oavsett vad någon annan tycker om saken.

Med det sagt, jag har förståelse om en tjej verkligen vill bli fotomodell.
Jag vill bara verkligen inte ha en fotomodell som tjej.
ALLMÄNT | |
#1 - - rebecca:

hahaha EXAKT vad jag satt och tänkte på när det gick på tv tidigare ikväll! du satte verkligen ord på mina känslor nu :)



"den kvinnliga zlatan" var ju helt stört dryg!

#2 - - Fröken Frida:

Jag tror att problemet med vissa av de här tjejerna är att de tagit åt sig lite för mycket av komplimanger som nära och kära sagt till dem i all välmening, och sen ställt sig framför spegeln och tänkt "Ja jävlar, jag ÄR ju verkligen snyggaste tjejen i världen" och sen åkt iväg på audition för att få det bekräftat. VISSA tjejer alltså.



Ungefär som i Idol när nåt reject-retard sjungit klart och blivit toksågad av juryn, och sen kommer med argumentet "men min mamma och mina bästa kompisar säger att jag är jättebra på att sjunga och då är det ju så!"

Vad annars skulle de säga liksom?



Hur som helst. Ingen tjej som föll mig i smaken heller. Förresten, bra skrivet Emil! :)

#3 - - Linda:

Word! Så härligt att läsa.

#4 - - H:

Tv3play? Ok om det varit på tv men du sökte alltså upp programmet på tv3play. Why?

#5 - - emil:

H:

Ja, helt sjukt, jag spenderade två och en halv timme med att söka upp programmet. Extremt avancerad process var det. Det är alltså inte ok på något sätt, och jag skäms.

#6 - - H:

Tror dock du bluffar. Sökning 2,5 timme + 1 timmes program = klockan borde vara minst 00:30 när du skrev det här blogginlägget. Om du inte har en tidsmaskin eller kan lura klockan på bloggen så är det nog omöjligt. Frågan är fortfarande varför?

#7 - - long:

haha, H, antagligen var han nog ironisk med det där svaret.. han kan ju sånt :P och ja, man kan ställa in vilken tid inlägget ska komma fram. men då blir det ett jämnt klockslag (alltså jämnt på minuter) och det har han inte.. :)



emil, jag HÅLLER MED! jag har aldrig sett det där eller nått men tänkte kolla för att se om jag tyckte samma som du, och JA! asså man kan knappt hålla sig för skratt för vissa är så FULA att man hellre vill spy än att titta på dom! och så tror de att de kommer vinna, man ba.... självbild, tack! USCH vad äckliga människor. speciellt tjej-zlatan. ÅH vilken gräslig människa! gräv ner dig så jag slipper se dig säger jag!!!

#8 - - H:

Jasså han var ironisk, tack för upplysningen!

Upp