1999




Nu börjar det dra ihop sig till ännu en milstolpe på emilbloggen förresten.
Men det 2000:e inlägget hinner jag inte skriva förrän på måndag, så ni får försöka stå ut tills dess. Men ni har ju trots allt 1999 briljanta anekdoter att plöja igenom här i arkivet till höger så länge.


Medan jag ändå är borta över helgen kan ni väl svara på en grej om ni har 25 sekunder över?

Vilka är ni som hänger här egentligen, och hur länge har ni gjort det?
Det var sjukt länge sen jag frågade det, så kan tänka mig att det hänt en del sen dess.

Men ha en supertrevlig helg hörrni, kram från er vän Emil.
ALLMÄNT | |
#1 - - Julia:

Julia, 23 år, Stockholm.

Läst i ungefär ett år nu, och alla 1999 inlägg och ser fram emot många fler :)

#2 - - cammie:

Camilla 17 år, läst i ett par år. Roligaste bloggen! Uppdatera oftare :(

#3 - - Sara:

Sara, 25, håla utanför borås. Älskar din blogg - har läst i ett halvår ungefär, men jag har läst alla inlägg =D

#4 - - Elle:

Elle, 17 år. Checkat din blogg sen nemo nämnde dig i någon show. :)

#5 - - Elle:

Elle, 17 år. Checkat din blogg sen nemo nämnde dig i någon show. :)

#6 - - Hanna:

Hanna, 17 år. Typ Göteborg.

Började läsa när Nemo sa din blogg i AnaGina Show tror jag det va? Sedan dess följt slaviskt. Sjukt underhållande är du iallafall. Lite tråkigt dock att du inte uppdaterar lika ofta som innan! Men kul för dig att du har ett liv haha.

#7 - - ida:

jag är ida, 15, från lilla nyland i ångermanland. typ i mitten av västernorrland tro ja.

jag kom hit för att nemo tipsade om den ett flertal gånger och nu.. nu är jag fast!

#8 - - Jacob:

Jacob, 19 år, Linköping, började lästa för typ två veckor sedan ;)

#9 - - sandra:

Har läst denna blogg i ungefär ett och ett halvt år

(det var en annons på bloglovin tror jag)

#10 - - Melina:

16 år, utanför göteborg. har följt din blogg sedan nemo nämnde dig i AnaGina Show, så lite mer än ett halvår kanske? men har läst många av dina äldre inlägg också. helt klart bästa och roligaste bloggen, blir alltid lika glad av att läsa den :) tack för alla skratt emil!

#11 - - Jeffa:

Jennifer "Jeffa" 14 år. Läst sedan Nemo nämnde din blogg på Ana Gina show;)

#12 - - Maja:

hamnade här nu av en slump=)

#13 - - Hanna:

Hanna, 19 år. har följt dig alldeles för länge för att ens komma ihåg hur länge det är! you´re still going strong så jag har inga planer att sluta, trots att jag flyttar till andra sidan atlanten i sommar!

#14 - - bea:

bea, 17 bast. har läst i typ en månad bara men har rensat ditt arkiv totalt så jag är rätt påläst ändå :D

#15 - - Rebecka:

Rebecka, 21år, blev tipsad av en vän för ca 1år sen och kollar in här när jag behöver ett gott skratt :)

#16 - - Anna:

Anna, 27, lärarstudent från Falun. Har läst i snart ett år (och gått igenom de flesta av dina gamla inlägg - du har räddat många bakissöndagar!)

#17 - - micha:

Micha, 18 år - vet att nemo nämnde den så klickade mig hit och började läsa. Håller inte alls kolla på hur längesen detta var, men varför hålla koll på tiden när man har din blogg. Ser ingen mening med det. Det enda man gör på dagarna ändå, är att sitta och läsa gamla inlägg och avlida en gång i minuten av andningssvårigheter.

#18 - - Nisse:

Nisse här! 15-årig skånepåg som du kanske minns...då var jag 14. Nemo tipsade och sedan när jag läst ett inlägg märkte jag hur bra du är på att skriva, jag var liksom fast i emilbloggens värld för alltid. Det känns bra kan jag säga :D

#19 - - Sophia 25:

någon gång i julas. Kände direkt en connection när jag upptäckte att vi båda lider av anställarn på ICA syndromen. nu jobbar jag ju dock på eat cafe och restaurang, men det är fan inte mycket att hänga i julgranen det heller...

#20 - - Ellen:

16 årig tjej från Umeå! Som en del andra här upptäckte jag din blogg när Nemo nämnde den i AnaGina show. Har sedan dess varit inne minst en gång om dagen.

#21 - - Lina:

Lina heter jag, får snart spatsera runt på systembolaget, härligt! Har väl läst i ett år skulle jag tippa på, har ingen riktigt koll. Men kul är det!

#22 - - Jenny:

Jenny is my name! Följt bloggen ca 1 år, då en kompis tipsade mig! :)

#23 - - Marielle:

Jag är en gudinna som blivit nedkastad till Jorden för att sprida en doft av ingefära.



Jag har varit inne här kanske 3 gånger, jag har lagt till diverse tipsbloggar m.m. i min bloglovin' för att se om dom duger att följa på heltid. Har inte bestämt mig med din blogg än ,)

#24 - - Johanna:

Oj, jag höjer medelåldern med ungefär fem hundra miljoner miljarder. Det är väldigt många år.

36-åring, har läst i kanske två år. Hittade hit från någon som länkade, minns inte vem det var.

#25 - - b:

Anna och är snart 20 små år. Har nog läst ett eller ett och ett halvt år tror jag. Lätt favoritbloggen, har tröttnat lite på alla modebloggar.. jobbade coop i två år för ett tag sedan och funtar faktist på att jobba på ica, söker ni personal?

#26 - - Linn:

Linn 15, Örebro.



Älskar din blogg och har nog fan läst alla 2000 inläggen nu! Runt ett år snart har jag följt dig :D

#27 - - Emilia:

Emilia, 23 år. Läst din blogg i tre år :)

#28 - - lina:

Lina, 15 år, från Piteå. Började läsa din blogg av en slump för typ ett år sen och sen dess är jag inne minst tre gånger per dag och har läst de flesta inläggen. :)

#29 - - Sandra:

Jag heter Sandra är 25 och bor i kalmar :) Jag har läst din blogg i typ två år och tycker den är bäst!

#30 - - Jenny:

Nackabo som bara börja!

#31 - - Elisabet:

Mamma, 59 år Trosa. Läser din blogg för att ha lite koll på vad du gör, men också för att få ett gott skratt!

#32 - - Sara med tallriken.:

Du är helt fantastisk. Har inget mer att tillägga.



Puss, söta jävla Emil.

#33 - - Anonym:

Heter Julia, är 16 och har läst typ alla dina inlägg för att jag inte har något liv. Går in på di blogg typ varje dag för du är sjukt rolig, och har läst sen i vintras någon gång, efter att nemo tipsat om din blogg i anagina show.

#34 - - Yaminna:

Hej, jag heter Yaminna och är 28 år. Bor i Stockholm. Har väl läst din blogg i typ två år.

#35 - - Anonym:

Fann din blogg då jag googlade runt för något år sedan. Spännande.

#36 - - jennie:

Jennie, 17, snart 18, (bara två veckor kvar), har läst din blogg sedan det har varit det enda folk snackar om.



Förresten så har jag ett väldigt starkt minne som fortfarande gör mig förvirrad och förtvivlad. Du höll i introduktionen för bland annat mig för två år sedan och sa till alla, riktigt allvarligt, "äger ni en blogg så får ni absolut INTE blogga om ICA. ABSOLUT INTE!". Jag skulle, typ, vilja ha en förklaring till varför du är en sådan bra förebild.

#37 - - Karolin:

Jag heter karolin och är 17 år. Hamnade här efter att nemo länkade dig i höstas någongång. Hans blogg följer jag inte längre men kan inte motstå att klicka in här några gånger i veckan. Du är så jävla skön så sluta för fan inte med det du gör!

#38 - - Emma:

Emma 17 år från Sundsvall.

Har läst din blogg sedan du började and it´s still awesome!!!

#39 - - Helen.:

26 ½ år från västerås. jag är den snälla tjej som skjutsa dig :). minns inte när jag började läsa dock... kanske tre år sen?

#40 - - Lauren:

Snubblade in här av en slump då jag googlade efter något oviktigt. hade för mycket att göra, men sket i det och valde att stanna & läsa ist. :) åh här är jag cirka 6 månader senare och kikar in en gång i veckan när jag har mycket att göra men ingen lust att göra det!

#41 - - Mohammed:

Mohammed 21 år. Hamnade här av en slump för några dagar sen och fann din blogg rolig att läsa, du har skön humor, så jag kommer förmodligen kika in hit lite då och då :-)..

#42 - - Johanna:

 Johanna 21år - fick ett tips av en vän och började läsa. Började läsa ca 3 år sen. 

Du har riktigt skön humor, sluta aldrig skriva!



#43 - - Sara:

Sara, 23 år, Stockholm. Läst din blogg sedan några år tillbaka & har läst alla inlägg. Du tappar aldrig klassen trots att du verkar tro det ibland. Finns alltid något så genialiskt roligt i det du skriver, oavsett vad du skriver. Talang helt enkelt.

#44 - - Anonym:

Saba, 16 år, Umeå. Har följ din blogg i ungefär ett år nu men har läst igenom alla dina tidigare inlägg. Skrattar allid när jag klickar in på din blogg, åh du store emil, du förgyller min dag!

#45 - - Patrik:

Patrik, 26 år. Hittade hit via Momo. Ingen aning om hur länge jag läst.



MEN - jag har läst ALLA din inlägg minst 2 gånger. tihi ler :DDD <3333333

#46 - - Maria:

Maria, Gustavsberg, läser lite då & då tack vare din sköna humor. Take care.

#47 - - Isaura:

Isaura, 16. Arbetskollega/creepy stalker. Jag har läst din blogg till och från i ett år. Minns inte hur jag hamnade här, men det gjorde jag i alla fall. (:

#48 - - Patrik:

Fan vad jag är kass som inte ens klarade av att gör "*" när jag skriver btw...

#49 - - Jannike:

Det verkar som att du har Nemo att tacka för en hel del av din läsare, Äh-mjihol.



Jannike, 21, Söder/Haninge. Följer strömmen och berättar att jag har läst ALLA 1999.



Funderar på att sluta om du inte klämmer in den där ölen snart dock. Haha.



Nita ett par finnar från mig som tack för hockey-VM, okej?

#50 - - Mickis:

Micaela, 20 från "vackra" Huddinge. Jag har läst Emilbloggen sedan födseln, och sen även ett halvår under mittlivsomemil-tiden.

Har läst alla inlägg i denna blogg samt alla inlägg i mittlivsomemilbloggen, dom är dock lite mer svårlästa... du hade uppenbarligen inte ork med styckesindelning och dylikt.

Vet inte riktigt hur jag halkade in på mittlivsomemil, men antagligen var det en ren slump. Från första sekund var jag trollbunden!

#51 - - Skolma:

Jag har läst sen sommaren 2009, alltså snart två år. Hittade bloggen av en slump och det är jag väldigt glad över!

#52 - - Patricia:

Patricia, 19, har varit med sedan mittlivsomemil, är med andra ord jävligt trogen. Du är grym, jag vet inte hur många gånger jag har skrattat högt för mig själv när jag läst alla dina 1999 inlägg, väntar med spänning på det 2000e.



Tänker inte heller gnälla på dålig uppdatering, för det är tjusningen med emilbloggen. När där är ett nytt inlägg vet man att det är bra. Jävligt bra.

#53 - - Carolina:

Carolina, 21 år, Ica nisse, trogen läsare sen några år tillbaka. Kommer inte ihåg hur många, men fler än 3 iallafall. Så skumt att det känns som att jag känner dig och om jag skulle se dig gå förbi en dag skulle jag hälsa på dig som om vi var vänner på riktigt. Så jag undviket stora staden och håller mig till Norrland så inga jobbiga situationer skulle uppstå.

#54 - - Momo:

Björn, 27 skitgamla år, har läst emilbloggen i tre år, hittade hit via detvarintejagdetvarsossarna, är jätteglad över att vi blev vänner, är mindre glad över hur sällan vi ses och kommer aldrig komma över att vi aldrig fick åka till london tillsammans och ser vår man =(

#55 - - Syster Anna:

Och här går jag och tänker att Momo är en tjej. Annars säger jag som redan sagts, du har Nemo att tacka för massa läsare. Kanske gav du honom några tillbaka också, men du skrev som mest om honom när han var på tv och kändistapeten. Jag är din syster. Anna fyller 30 i år, tar examen och börjar jobba och vill veta vilken tid under sommaren som du inte gör det på så vi kan åka till Udden. Vecka 28 kanske? Är ganska ledig i sommar om du/ni vill komma och hälsa på och göra stan.

Jag har iaf läst det mesta sen förra bloggen av samma anledning som mamma.

#56 - - Linnéa:

Linnéa från Örnsköldsvik, tjugo år snart om november tänkt närma sig. Jag kunde faktiskt hitta hit utan människan som heter som en clownfisk. Skamligt nog har jag läst din blogg max ett halvår, men sedan har jag ju plöjt igenom alla inlägg ändå. Hur länge har du läst min, ett år? Två? Längre?

#57 - - Hanna:

Kim, 24. En svensk boendes vid polcirkeln i Finland. Så om vanliga svenskar tyckte att de blivit förnedrade i finalen i hockey-vm så kan jag garantera att det var MKT värre för mig.



Följt din blogg slaviskt sedan 1 år tillbaka. Det bästa jag någonsin gjort (och då har jag ändå 2 barn).

#58 - - Patrik:

Haha, Momo är en tjej :)

#59 - - Momo:

Jag tror jag fick en liknande kommentar förut, fast tvärtom. Att någon hela tiden trott att jag var en kille.

#60 - - Emilia Helger:

Emilia Helger, 15 år bor i en litten by som heter skene. Jag råkade ungefär för tre år sedan skriva fel när jag skulle söka på min blogg som då hete emiliah.blogg.se och kom in på din blogg, sen läste jag den i två månader och tyckte den var rolig och sen för ett år sedan kom jag på att det fanns en blogg som hette emil.blogg.se och jag började läsa igen! Jag måste bara säga jag diggar dig!

#61 - - nathalie:

nathalie 18 år, sthlm.

hittade väl hit någon gång i vintras och har följt den i stort sett enda sedan dess. du om någon vet hur man får en tjej att skratta!

ser fram emot 2000 inlägg till.

#62 - - sara:

Sara 23 år, göteborg. Följt din blogg i typ 2,5 år. Läst alla dina inlägg, även dem från mittlivsomemil. Älskar din ironi, ditt sätt att uttrycka dig och att du kan få vad som helst att bli roligt/intressant att läsa om. Sluta aldrig skriva!

#63 - - emma:

Heter Emma, är 19 år och har väl läst din blogg i något år. Keep up the good work

#64 - - Maria:

Maria, din bästa vän för alltid. 27 år. Har läst din blogg från start, inte alltför regelbundet men alltid återkommande. Kram och hej, ta en öl snart förresten?

#65 - - Evelina:

Evelina, började läsa nyss :) Jag startade upp en blogg förra veckan och skulle bli jätteglad om du tittade in och lämnade en kommentar eller så :D Kram Evelina

#66 - - Anonym:

men uppdatera då din mupp

#67 - - Syster Anna:

Med dagens ironiska jargong är det svårt att veta Momo. Särskilt från vänner till Emil. Men han är ju aldrig ironisk.

#68 - - Anna:

Heter Anna, 20, bor i närheten av gbg. Har följt din blogg i evigheter.

#69 - - Melina:

Emil, min vän, blogga för faaen!

#70 - - farre:

hej jag heter farid.

jag hänger här för jag tycker om när andra än jag ser ut som nynazister. plus jag tyckte det var coolt att vara nummer 70 bland kommentarerna.



pusspuss.

#71 - - bea:

vart fan håller du hus?!

#72 - - Jennifer:

Emil wake up :)

#73 - - Anonym:

Christoffer, 18 år från stockholm. droppar in när jag vill ha ett gott skratt :)

#74 - - linda:

Linda, och jag har hängt med sedan mittlivsomemil-tiden.

#75 - - Jessica:

Jessica, 17, Stockholm, hamnade här av en slump för ca ett halvår sen och ångrar det inte en sekund! Funderar på att börja stalka dig nästan, vad sägs?

#76 - - emelie:

Lever du emil?

#77 - - Stephanie:

Tjej på 24 år, studerar och bor i den stora staden New York på andra sidan vattnet. Har droppat in här några gånger i veckan senaste två åren och älskat varje ögonblick.



Om du någonsin behöver en guide i New York, nånstans att bo och nån att ta en öl med i soliga Central Park - hör av dig, Emil!



Och du, börjar det inte bli liiiite dags att skriva snart? ;)

#78 - - Patrik:

Nu har det nästa gått så lång tid så man börjar undra om du har dödslängtan?

Vi vet var du bor.

#79 - - Johanna:

Jag är en tjej på 15 år som bor nere i lilla skåneland utanför lund. Hittade din blogg ungefär precis, men fan vad bra den är!

#80 - - patrik:

patrik med litet p här. Hitta din blogg av en slump för någon månad sen och har stannat sen dess. Skratten din blogg bjudit på har betytt mer än du någonsin kan förstå. Tack.

#81 - - Ida:

Ida, 22. Har hängt med sen mittlivsomemil-tiden. vad är det nu, tre, fyra år? Första gången jag kommenterar nu.. Fy fan för mig. Jag vet. Fast du har i och för sig ingen brist på stalkande småtjejer så jag behöver kanske inte ha alltför dåligt samvete ;)

#82 - - Ida:

Ida, 22. Har hängt med sen mittlivsomemil-tiden. vad är det nu, tre, fyra år? Första gången jag kommenterar nu.. Fy fan för mig. Jag vet. Fast du har i och för sig ingen brist på stalkande småtjejer så jag behöver kanske inte ha alltför dåligt samvete ;)

#83 - - Ira:

Ira, 20 från Lule ursprungligen men nu Göteborg. Och ja, jag hade dött av din ordvits. Till o från sen sommraen 2008 har jag varit inne här vilket är att tacka Moa för. Haha, och det är så jävla skönt att se att du fortfarande skriver, still going strong as always. Jag har ju skaffat ett riktigt liv nu va så blir inte så mkt läsa måste jag erkänna, klickar in då o då o tar mig ett fniss. men sluta aldrig skriv. Du har rätt. Du kommer älska dig själv när du blir grå. Glad och sentimental. Så kommer du skriva om det, det blir intressanta inlägg o läsa om 50 år. Lite då o då.

#84 - - Anonym:

25 sekunder:

Tjej. 27 år. Stockholm. En kompis tipsade om din blogg. Här sen fem dagar tillbaka.

Upp