MIN KVÄLL

Kort version:
Var ute igår, drack öl, dansade, åkte hem, sov.


Lång version:

Stekigt igår. Hamnade på den fashionabla klubben Le Golfe, eller Golfklubben även kallad. Eller Torpa eller Golfen. Eller Wermdo Golf & Countryclub. Ja ni fattar. Kärt barn har många namn.

Tänkte först skita i den där jävla skiten för jag har varit där 5 år i rad nu och man börjar kunna hela konceptet. Folket består av 50% brats från Stureplan som åkt ut hit till Värmdö, och resterande 50% är lokalbefolkningen på Värmdö. Det blir bara att man trängs nåt så in i helvete, och stöter på folk man känner hela tiden. Följande dialoger utspelas med två minuters mellanrum från början till slut:

- Tjaaa fan
- Tjaaa!
- Läääget fan?
- Det är lugnt fan, själv då? Det var inte igår!
- Nä fan det är bara bra fan
- Åh fan, jaha vad gör du nu för tiden då?
- Nä gamla vanliga fan, jobbar och står i du vet
- Haha jo det är ju så fan. Men du vi borde ta en öl nån dag!
- Ja lätt fan, vi hörs sen då, ha det bra
- Ja du med fan

Dels tänkte jag skita i det för jag hade först blivit inkallad till Gamla Stan där Maria och Lisa satt och drack öl på Afters uteservering. Det var trevligt trevligt, men jag märkte att vi inte riktigt låg på samma nivå på nåt sätt. När jag druckit tre öl hade dom tagit typ en klunk ur sina glas. Maria satt och gäspade och Lisa höll på med sin iPhone. Då fick jag ett ryck och tänkte jamenvafan jag åker vill till Golfen då.

Mobil-Lisa & Trött-Maria

Dagens Outfit var dock jeansshorts, vita sneakers och en vit t-shirt med en stor jävla dödskalle på. Inte riktigt en bratmundering, men oftast känner jag vakterna som står i dörren så jag chansade och tog en taxijävel dit. Det var inga problem att komma in, och jag slapp betala inträde också. Hade inga kontanter på mig utan bara kort, men gubben i kassan frågade om jag skulle dit nästa onsdag. "Ehhh... javisst" sa jag, och då sa han att jag kunde betala dubbelt nästa vecka istället. LURAD!

Det var ju trångt nåt så in i helvete. Gick runt och hälsade på alla man kände, och sen ner i baren där man fick stå en vecka och vänta på att beställa. Bredvid mig stod en tjock stekare och tittade sig omkring, sen sa han med överdrivet hög röst att han ville ha 10 drinkar... "Eller nej förresten, GE MIG TJUGO DRINKAR!" och så tittade han sig omkring igen, för att se om han fick nån uppmärksamhet. Det fick han inte. Då stod det en tjej bredvid mig som började prata, visste alla ställen jag hade bott på och var jag jobbade. "Jag brukar spana in dig" sa hon, och frågade om det var jag som köpt drinkarna som stod på bardisken. "Javisst" sa jag, och gav varsitt glas till henne och hennes tjejkompis, själv tog jag 3-4 glas och gick därifrån. Tack för drinkarna din tjocka jävla stekare.

Fan långt inlägg det blir igen. Att jag aldrig kan hålla mig kortfattad. Aja.

Sen träffade jag en tjej som jag för nåt år sen träffade på nån klubb inne i stan och dansade med i flera timmar. Grym på att dansa, annars brukar dom flesta tjejer vara rätt kassa på det. Så vi dansade lite igår igen, men blev avbrutna då det blev bråk på dansgolvet. Ingen aning vad som hände, men tydligen var det en kompis kompis som åkt på spö av 4 personer med gissningsvis dålig barndom. Vad vet jag.

Sen traskade vi ner till Shell-macken där det blev ytterligare bråk, vilket jag tyckte var väldigt roligt. Jag filmade med mobilkameran medan jag käkade korv, och tänkte lägga upp den filmen här. Men det ska jag inte göra. Men haha.

Jaaaaaaa sen blev det taxi hem till hemmet, gick och la mig med huvudvärk och ekonomisk ånger.
Men vafan. Rätt bra kväll ändå.
ALLMÄNT | |
#1 - - Anonym:

emelie kan dansa hon!

#2 - - emil:

Ja verkligen!

#3 - - 1990:

heter hon emelie?

#4 - - emil:

Jag känner henne inte, men ja hon heter Emelie

Upp