SPEX

Om ni trodde att jag ljög när jag i inlägget under detta skrev att jag skulle ha inspark med skolan i fredags så tänkte jag nu lägga upp lite bildbevis på att det faktiskt inträffade, och att jag var där.
 
Superkul var det i alla fall, med spexande från tidig förmiddag till sen natt. Bland annat delade vi in alla oss ettor i tolv lag, med tio personer i varje grupp från olika klasser. Så fick vi spexa runt på stan med utmaningar och lekar och olika stationer där det delades ut alkohol. Sen vidare till Gärdet där vi fortsatte tramsa oss med diverse tävlingar mellan lagen.
Vilket lag som vann? Ja, det var mitt lag. Kul att det kom upp.
Vi vann varsin champagne och tydligen en herrans massa chokladkakor som nån snabb tjej i mitt lag "tog hand om" och nu har i sitt skåp i skolan. Får hugga tag i henne i veckan, för jag ska fan också ha choklad.
 
Alla fall. Här är lite bilder.
 
Samling i skolan för genomgång av det kommande spexandet.
 
Vissa körde tema aerobicsinstruktör från 80-talet typ
 
 
Mitt lag vid första stationen i Vanadislunden nån gång på förmiddagen.
 
 
 
 
Några tvåor står utanför skolan och är funktionärer eller nåt.
 
 
Arrangörerna av insparken / spexeriet
 
 
Nyanlända till Gärdet.
 
 
 
 
Spex...
 
 
Tillbaka på skolan där vi fortsatte dricka och spexa.
 
 
Spöket Anna och Feride och Hanna
 
 
Innan skolans utgång till Undici så hade några av oss samling hos en tjej i klassen som bor på Mosebacke torg. Vi har två tjejer i klassen som bor på Mosebacke. Själv skulle jag hellre dö än att ha en lägenhet mitt i hjärtat av Södermalm. Hur som helst, efter detta gick vi vidare till klubben som skolan hade styrt upp...
 
 
...fast det var i och för sig inte alla som GICK dit.
 
 
 
En film jag slängde ihop igår kväll från när vi körde ballong-spex vilket var den sista och avgörande tävlingen innan mitt lag kammade hem hela skiten. Ja, det var nämligen mitt lag som vann. Vad kul att det kom upp igen!
 
Tack för en sjukt rolig dag och kväll...
ALLMÄNT | |
#1 - - Bea:

Men.. Varför spexade ni inget?

#2 - - X:

ÅH ser askul ut! Jag trodde inspark gick ut på att skada och psykologiskt ärra de nya eleverna? Det har aftonbladet lärt mig. Jag lär mig allt från aftonbladet vilket är anledningen till att jag kan så skrämmande lite

Upp