HUR SER MAN ATT EN BIL ÄR FRÅN POLEN? MAN KAN SÖKA PÅ REGISTRERINGSNUMRET TILL EXEMPEL

Var nyss nere till affären och köpte en påse Tutti Frutti eftersom jag är 12 år gammal och när jag kom hem igen så möter jag gubben från Polen som bor under mig. Jag blir alltid lite skärrad inombords när jag möter honom, men jag kan inte sätta fingret på vad det är.
 
Som alla polacker så har han ett för- och efternamn som endast består av konsonanter, typ Szcklk Zchtkrt heter han, är runt ettusen femhundra millimeter lång, och så har han en schäfer som är psykstörd. Och på grund av att schäfern inte vet om att den är en schäfer, utan tror att den är en tiger, så brukar gubben dra iväg hunden till sidan av vägen om han får möte av en människa, och står i gräset bredvid tills man har gått förbi.
 
Och medan man går där på vägen så följer han en hela tiden med blicken. Han stirrar in i min själ, samtidigt som han står och skakar lite på grund av typ Parkinson eller nåt. Och hunden stirrar också, med ett ansiktsuttryck som utstrålar både rädsla och ilska på samma gång, vilket är en oskön kombo eftersom den som jag tidigare nämnde tror att den är en jävla tiger-jävel, och ser mig som middag.
 
Och när jag säger hej till gubben så nickar han och säger "ja".
 
Nä, kan inte sätta fingret på vad det är.
ALLMÄNT | |
#1 - - M:

hahaha, det sista låter som en klockren sak min mamma hade kunnat bemöta en hälsning med (hon är tysk)
likaså kan hennes svenska kunskaper svika henne i köket
"kaffet kokar!"/någon
"vem?" / mamma

och ah, jag tror jag kan förgylla din kväll med denna högst roliga kommentar. eller förmodligen inte, men skickar iväg den ändå

Upp