FROM THE CRADLE TO THE GRAVE

 
Idag på jobbet så hjälpte jag ett äldre par i kundtjänst, när jag hör en liten Musse Pigg-röst bakom dom. Det är deras typ 5-årige barnbarn som nöjt påpekade att han tagit en extra nummerlapp, som om han ville ha nobelpriset för det lilla initiativet.
"Ge lappen till farbrorn" säger den äldre mannen, och pekar mot mig. "Farbrorn?" hinner jag tänka... "vad i helvete?"
 
"Haha, farbrorn? Så kan du ju inte säga" skrattar den äldre kvinnan till sin man.
"Skönt... she's got my back" tänker jag, och ska precis ge henne en fist bump, när hon vänder sig till barnbarnet och säger "Ge lappen till pojken nu" och pekar på mig.
 
Alltså, vad i helvete? Jag gick från farbror till pojke på åtta sekunder.
 
 
Jaja, nu ska den här pojkfarbrorn dra till andra sidan jordklotet närmare bestämt Hässelby, och sen möts vi alla upp på söder, okej? En VILD gissning är Imperiet, då vår fantasi sällan räcker längre än dit. Men dom brukar ha öl där och det täcker typ allt på vår kravlista så det är lugnt.
ALLMÄNT | |
#1 - - Pruttrumpa:

Sjuukt fin såndän titel header namn grejs! O pff, du e ju värsta alfahanen

#2 - - Bea:

Åh vilken fin design du har dragit på dig!

#3 - - Syster Anna:

Ett Brandt-barn frågade om jag hade barn när jag var 13. Jag blev kallad för tant första gången när jag jobbade i kiosk som 18-åring. Jag upptäckte mina första gråa hår i år, som 30-åring. Fast senast igår gissades min ålder till 23. Förra sommaren fick jag frågan om jag gick på Rytmus, gymnasiet. Det är svårt det där med ålder. Jag hade svårt att släppa bilder av dig och Jonas som små, ettriga, fnissiga linslusar med stora tänder och pipiga röster, som skrattar åt ordet "pillesnopp". Hur kunde ni växa om mig? Få basröst? Flickvän? Antagligen tycker jag det är lite konstigt när ni får barn också. Allting är relativt...

Upp