STOCKHOLM BY NIGHT


Jag har varit 08:a sen jag föddes, och Jag älskar Stockholm av hela mitt lilla hjärta.
Jag gillar även att gå ut och slira på krogen.

MEN!
(Det finns alltid ett "men" inblandat när jag säger nånting positivt)
Alltid när nån frågar mig typ "vart brukar du gå ut nånstans?" eller "vad gillar du för uteställen då?" så vet jag aldrig vad jag ska svara. Jag har över 8 års erfarenhet av klubb-Stockholm, men inte fan gör det mig till nån expert för det. Beror ju på humör också, ibland blir det söder och ibland blir det Stureplan. Ibland blir det stå med uppknäppt skjorta på en bardisk med en drink i varje hand och ibland blir det sitta med luvatröja i mörkaste hörnet på puben med en öl i handen.

Men fortfarande, jag vet ALDRIG vad jag ska svara när folk frågar mig vad jag gillar för ställen. Därför vänder jag mig nu till er, stockholmare över 18 år... vad gillar NI för ställen?
Vart ska man gå ikväll??? Vart ska ni gå ikväll??? Vart ska JAG gå ikväll???

 

ALLMÄNT | |
#1 - - Momo:

I knooooow. Man älskar sin stad men är ändå världens sämsta guide! "Öhm, jag brukar typ gå till... uhm Kvarnen... eller typ Friday's... eller typ... Kvarnen. Och McDonalds."

#2 - - emil:

Kanske för att man varit på varenda ställe tusen miljoner gånger och hunnit tröttna.

När jag åkt på roadtrip till typ Eskilstuna och Örebro och såna skeva hålor så brukar jag tycka att deras krogar är ljusår bättre än Stockholms. Allt blir så nytt och spännande liksom.

#3 - - Anonym:

HARRY B JAMES. nä. skoja. de suger.

cattelins? öh. DUNKA DUNKA DUNKA

#4 - - emil:

Harry B James, fyfan i helvete. Längre från min musiksmak och människosmak kan man nog inte komma.



Cattelins? Aldrig hört talats om, vad är det?

#5 - - Anonym:

cattelin är huset i gamla stan, med nytt namn.

#6 - - Johanna:

Jag är långt ifrån Stockholmsbo men har ändå hunnit vara ute en hel del här ändå. Det beror helt på humör vart man vill gå men ikväll är det danshumör (trots skitväder) så vi ska gå på Café Opera samt White Room. Vi kanske ses i vimlet:D

#7 - - emil:

Men är inte Huset/Cattelin värsta 18-årshaket? Finns fan inget värre på jorden.



Och Johanna, om du ska på Cafét och White så kan jag avslöja redan nu att vi med extremt stor sannolikhet inte kommer ses i vimlet tyvärr :)

#8 - - emelie:

marie laveau, konstig klubb, baba sonic (onsdagar), berns, f12 och trädgården på sommarn och sen spybar då?

#9 - - Anonym:

men förlåt då! du frågade faktiskt efter tips från folk som är 18 och äldre..

#10 - - emil:

Jo, men bara för det behöver jag ju inte älska det jag blir tipsad om.



Emelies ställen, förutom Marie Levåå, är bra skit dock.

Upp