VAR DET BRA SÅ?

(Obs, det är inte personen på bilden som skrivit detta inlägg, det är bara nån lirare som fick komma med när jag googlade efter en passande bild. Så vet ni, om ni blev förvirrade)
 
 
I samband med att jag skulle på spexigheter hela dagen, kvällen och natten i fredags så drog jag den knivskarpa slutsatsen att jag eventuellt skulle må som en jävla traktor dagen efter, och därmed eventuellt skulle ha vissa svårigheter med att gå upp och jobba klockan sju på morgonen, vilket jag var schemalagd att göra.
 
Så jag bytte helgtider med Oscar, vilket resulterade i att jag fick spendera 2 timmar i kassan igår. För det första hade jag nästan glömt bort att jag ens har ett jobb eftersom jag är där så sällan nu för tiden. För det andra så var det många, många år sen jag fick spendera 2 timmar i en kassa. Och för det sjunde så är det inte min favoritsyssla att vara i en kassa på den sida man tar betalt på, men lite har jag i alla fall att skriva om nu...
 
 
- Jag sa åt min kollega att han skulle "sluta vara sämst" efter trehundrade gången jag hunnit störa mig på honom under förmiddagen. Det kan väl tyckas vara en hård grej att säga till nån, men jag ser det som en uppmuntrande peppning. Sluta vara sämst liksom. Då blir du lite bättre. Och det är ju bra.
 
- Jag leker ju Tetris när jag lägger upp kundens varor på min sida av kassabandet. Måste ju fördriva tiden på nåt sätt, och dessutom blir det sjukt fint när jag gör så och kunderna blir alltid glada och ger mig verbala avsugningar i form av komplimanger. Så hade jag en kund vars varor jag hade lagt upp extra snyggt på bandet medan hon stod på sin sida och packade upp ur vagnen, ja då kommer hennes typ sexåriga snorunge och börjar flytta runt på allt som jag ställt upp. Skickade makaronpaketet åt helvete, drog ner filmjölken till helt fel sida, och så vidare. "Ge FAN i det där, för i HELVETE, din jävla nolla" ville jag uppmuntra ungen till, men vet inte hur mycket komplimanger från mamman det hade resulterat i, så jag lät bli.
 
- Jag tror jag är allergisk mot mynta. Varje gång den där rackaren i krukan kommer på bandet åkandes i min riktning så känner jag bara för att nysa på kundens varor framför mig. Jag ska dricka en mojito i helgen tror jag, och ta reda på om jag dör eller överlever.
 
- Pratade med Jens som visade upp en svag nyans av ljuslila på sin ena arm. Han berättade att han hade fastnat med armen i kassabandet, vilket öppnade upp för tio följdfrågor eftersom jag ställer mig undrande till hur fan man lyckas med det, men jag sket i att fråga. Så avslutade han berättelsen om det äventyret med att säga att han hade legat under övervakning på sjukhuset hela natten efter incidenten. Det öppnade upp för ännu fler följdfrågor, men jag sket i att ställa dom också.
 
- Vuxna människor som lämnar över sedlar som ser ut som pappersflygplan som kraschlandat med tanke på hur jävla ihopknölade dom är... varför är ni en del av samhället?
 
- Så trött man blir på sin egen röst efter att man sagt "var det bra så?" oavbrutet i två timmar. Jag ska börja säga nånting annat istället. Vad vet jag dock inte. Kanske "was it good with that?" som Dennis sa till en kund från utlandet en gång, vilket jag tyckte var hysteriskt kul.
 
 
Fyra år sen i kundtjänst, där jag brukar vara när jag är på jobbet. Där kan man också fördriva tiden om man vill.
ALLMÄNT | |
#1 - - X:

ahahaha was it good with that ahaha

#2 - - Anonym:

Jag lyckades också fastna med armen i kassabandet under min tid på ICA, så ja, helt omöjligt är det inte... man måste bara vara riktigt begåvad. Ont gör det också, som fan.

#3 - - B.:

Måste nog ändå erkänna... sjukt impad av skottet!

Upp