SLEEP IS THE COUSIN OF DEATH

Hej kompisar, hur mår ni och vad har ni på er?
 
Själv ligger jag i sängen och funderar över hur det kan regna när det är 47 minusgrader ute. Borde det inte snöa då, eller var mitt IG i kemi välförtjänt? Eller handlar sånt om fysik? Har jag ens någonsin läst dessa kurser, börjar jag undra nu.
 
Hur min helg var, undrar ni?
Jovars, den var ganska lugn och fin. Hade så kallad fredagspub i skolan efter föreläsningen i fredags och satt och surrade med elever och lärare, efter det drog vi några från klassen hem till Karolin och sköt heroin en stund, innan jag övergav klasskompisarna och mötte upp en massa annat löst folk.
 
 
Lördagen var lite av ett äventyr. Vi hängde ett gäng hos Franco först, sen rullade vi vidare till Imperiet där vi blev ett ännu större gäng. Av nån anledning får vissa av oss för oss att vi ska till Solidaritet, där blond-Malin kunde trixa in oss gratis. Tyvärr hade jag hunnit glömma bort att Solidaritet är ett ställe jag inte ens vill gå till om jag får betalt, så jag tog ett vuxet beslut och lämnade den mörka labyrinten full av Stureplans-seglare efter typ fem minuter och tänkte åka hem och sova istället. Knasigt värre så var jag tröttare än jag trodde, varpå jag somnade väldigt, väldigt djupt på nattbussen hem. Klockan var inte överdrivet mycket, och jag hade bara druckit några öl, men herrejesus vad trött jag måste ha varit.
 
Jag åker i alla fall förbi centrum där jag skulle gått av, och vaknar i nåt jävla bussgarage i Narnia av två ordningsvakter som kommit för att avlägsna mig från bussen. Så tröttsamt. När jag klivit av frågade jag vakterna, en tjej och en kille, åt vilket håll dom skulle eftersom dom hade bil. "INGENSTANS!" svarar killen med samma tonläge i rösten som man har när man halkat i sin egen mens och slagit knäskålen riktigt hårt i ett element och en irritationskänsla uppstått. "Hehe, mmmmmoookeej" svarar jag och börjar min vandring. Då börjar tjej-vakten superpedagogiskt förklara att dom inte har lov att skjutsa främmande personer och hej och hå, vilket känns fullt logiskt men samtidigt nånting man kan förmedla på ett trevligare sätt än hennes kollega Mensy McMenserson gjorde.
 
Det gick ju bra i alla fall. Bussgaraget låg precis bredvid mitt jobb, och vid hållplatsen så träffade jag på två andra snubbar som också somnat varsin buss, så vi delade på en taxi till centrum och så var jag hemma efter fem minuter. Så det kunde ju gått värre. Kunde ha gått bättre också. Det dumma var att när jag kom hem så var jag vaken i typ två timmar till eftersom jag sovit och var utvilad redan.
 
Apropå sova så tänkte jag göra det en stund nu. Är ledig imorgon men ska träffa Feride och Karolin för att jobba med vårt grupparbete. Och skjuta lite heroin.
 
Skriver mer på bussen på väg in. Om jag inte somnar.
ALLMÄNT | |
Upp