SATURDAY NIGHT LIVE

Idag har jag jobbat på mitt jobbiga jobb, men det gick bra ändå. Jag gillar faktiskt att jobba mina lördagar som jag gör två gånger i månaden. Jag måste kliva upp ur sängen så tidigt att det knappt är nån idé att gå och lägga sig kvällen innan, men förutom det är det hur soft som helst.
 
Dagens första kund bidrog även till dagens första garv. Det är en stamkund som jag träffat mer eller mindre dagligen i en satans massa år nu, en skön gubbe som tar varje chans han får att driva med oss som jobbar i kundtjänst. Och jag är ju inte främmande för att driva med andra människor, så jag tycker bara sånt är trevligt. Man ska dissa och dumförklara sin omgivning ibland, med glimten i ögat, annars blir det lite för stelt för min smak.
 
Efter att jag hjälpt honom imorse och gått vidare i livet till att hjälpa nästa kund, så stod han kvar och pratade för sig själv. "Vafan? Var är min hundring nånstans? Jag hade den ju precis, var tog den vägen?" mumlade han bakom mig, och lyfte och vände på sina grejer och kollade igenom plånboken en extra gång. Han står i nån minut och letar, och när jag blir klar med min kund så vänder jag mig mot honom igen för att hjälpa till att leta. Jag hittar den ganska snabbt.
 
- Kan det vara den du har i munnen kanske?
 
Så rolig snubbe... hur kan man leta efter nånting man har i MUNNEN, samtidigt som man PRATAR om det? Märker man inte att hey, vad svårt det var att diskutera min försvunna hundralapp, vad kan det bero på?
 
Direkt efter kom Karro och hälsade på mig i kundtjänst och jag berättade för henne om knasigheten som precis hade inträffat. Medan jag babblar ser jag på ena TV-skärmen bakom oss som spelar upp somriga videoklipp, hur den nu visar en naken typ 2-årig pojke som leker i vattnet.
 
"Kolla Karro, en barnpenis!" säger jag och pekar mot skärmen.
Karro vänder sig om.
"Men fyyyyy!!" säger Karro när hon får syn på den.
"Jag gillar att du vände dig om och kollade i alla fall, trots att jag sa att det var en barnpenis. Vad hade du förväntat dig liksom?" sa jag, och fick mina misstankar bekräftade att Karro är en tjej som tänder på små barnpenisar.
 
Så det är väl därför hon är tillsammans med Simon. Ba da ba dum, tssh!
 
 
Sen kom en annan stamkund in. Farbrorn som alltid står och granskar löpsedeln till Aftonbladet, tänker ut nåt klyftigt att säga om den, och sen ställer sig och vill diskutera den i 47 minuter medan man försöker jobba. Men idag ville han prata ishockey!
 
Han: Såg du matchen igår?
Jag: Matchen?
Han: Leksand mot Djurgården.
Jag: Näää... är inte ens säker på vilken sport det handlar om.
Han: Det är hockey
Jag: Okej, nä, jag kollar inte på hockey, jag är extremt ointresserad av sånt
 
Låt mig bara avbryta här med att säga att om JAG skulle börja prata med någon om, inte vet jag, politik... och personen direkt säger att han är enormt jävla extremt osugen på allt som har med politik att göra, då skulle inte jag tolka det svaret som att han tycker politik är sjukt sexigt och intressant och supergärna vill lyssna på någon prata om det i all evighet tills solen slutat brinna.
Men gissa vad, den här gubben började prata om hockey med mig som om det inte fanns nån morgondag. Och på nåt sätt gled samtalet in på hans pappa som hade en rörmokarfirma i Gävle på 70-talet. Alltså, om jag inte är intresserad av hockey så är nog risken ganska liten att jag är sugen på att lära mig om en rörmokare i Gävle som var aktiv 10 år innan jag föddes.
 
Förmågan att kunna läsa kroppsspråk, det är inte helt underskattat. Om personen du pratar med kollar åt ett annat håll, ser ut som att han ska svimma av tristess, och endast svarar "Mmhhmm" med jämna intervaller... sluta prata med den personen, alternativt byt samtalsämne.
 
 
Nej, nu måste jag leta reda på mitt skärp.
 
Och en sked.
 
Och en tändare.
 
Och en kanyl.
 
Sen kan den här lördagkvällen börja!
ALLMÄNT | |
#1 - - satisfiedJ:

Tror jag såg dig Igen, på Bauer, typ nyss. Grå/vit collage jacka, eller vafan dom ska kallas. Second time around.

#2 - - emil:

Men jaaaaa, det var jag!
Kul att du kom fram och sa hej :(

#3 - - satisfiedJ:

Jag gick precis, men äh. Kanske blir tredje gången gillt.

Upp