MORGONBLOGGEN: DUM I HUVET

Ja men god morgon då.
Herre belsebub vad trött jag är ska ni veta.
Och jag är verkligen dum i huvet när jag är nyvaken, som rubriken antyder. Tur att jag i alla fall förtydligar exakt vilken del av min kropp jag är dum i, alltså huvudet, om nån var osäker.
Lite som Simon på jobbet igår när han sa att han skulle gå iväg och "snyta sin näsa" varpå jag frågade om han inte skulle snyta knävecket istället.

Men min intelligens när jag är nyvaken, den är fan hilarious. Jag har ungefär lika många IQ som vad klockan är när jag vaknar.
Vaknar jag klockan sju, ja då har jag sju i IQ. Och vaknar jag klockan sex, då har jag sex. Och inte den bra varianten, det är fortfarande IQ jag pratar om.

Ta min väckarklocka på mobilen till exempel, vet ni hur jävla avancerad den är när jag ska försöka snooza lite på morgonkvisten? Jag skämtar inte ens, det är fan kvantfysik på hebreiska i min värld. Jag vet inte vad jag ska trycka på för att stänga av alarmet, så jag trycker (läs: BANKAR) på ALLT tills det slutar låta.
Sen ska jag försöka snooza 10 minuter, men vet inte var jag ska gå in, vad jag ska trycka på, vad klockan är, vad jag heter, eller om jag lyckats ställa larmet när jag väl somnar om igen.

Mycket frustrerande.
Men ju längre dagen går desto mer stiger min IQ, och framåt kvällen är den uppe och svävar runt mina normala 200-240 nånstans.

Men på mornarna är jag alltså ett dreglande retard som säger DEEERP! DEEERP! samtidigt som jag försöker knyta skorna, med tröjan bak och fram och ögon som går i kors.

Men god morgon som sagt, nu kickar vi igång den här veckan tycker jag.

| |
#1 - - ;):

fan va skön du är alltså! ;) de här är fan bättre än å läsa tidningen på morgonen..!

#2 - - Anonym:

Kommer ihåg den gången du skickade ett sms till dig själv i nyvaket tillstånd. Det var fantastiskt!

#3 - - Momo:

"Va?"

:)

#4 - - Anna:

Besvikelsen som uppstår när man checkar in Emils vanligtvis så chilla HIPHOP-lista på spotify och ser att den senast tillagda låten var av Rihanna..

Fy!

#5 - - emil:

Haha det där sms:et ja... troligen det mest morgontrötta / idiotiska jag lyckats med nånsin. Det var väl typ 4-5 år sen förresten, bra minne ni har.

Anna:
Ja men hon Rihanna (och Drake) skiter jag i, det är bara beatet i den låten jag är ute efter. Väcker fina minnen till liv.

Upp