FRUKOST MED FRÖJDE

Guds morgon på er, mina kristna vänner.

Jaaaaaaag sitter på bussen på väg till skolan men är ungefär en timme för tidig. Har varit uppe hela natten på grund av insomnia, och ska käka frulle med Fridolf i stan som också varit vaken hela natten. Hon är min nya vapendragare efter midnatt eftersom vi båda lider av skev dygnsrytm.

Drack nyss kaffe med diskmedelsmak på grund av att jag tydligen bara hade tid att köra med diskborsten men inte tid att spola av koppen efteråt. Och jag hade bara åtta pulverkorn med kaffe kvar i paketet så kunde inte göra en ny kopp heller. Kaffe lika svagt som en genomsnittlig tjej, som dessutom smakade flytande Yes med apelsinsmak. Inget jag rekommenderar.

Apropå "svag tjej" så har jag nyligen övertalat/tvingat Flo Rida att börja blogga, eftersom jag hatar att ingen av mina vänner bloggar och därmed kan ge mig lite söndagsläsning om mig själv efter våra äventyrliga utgångar under helgerna.
Men Freud går i min klass så vi kommer ju ses nästan varje dag i två år. Därför blev jag glad när hon började blogga. Och därför blev jag ledsen när jag kollade hennes blogg nu och ser att hon skrivit nånting om nåt tandläkarbesök. Hallå? Du skulle ju skaffa en blogg för att skriva om MIG, inget annat. Trodde det var underförstått? Det är jättelätt, kolla nu liksom, i skrivande stund skriver jag om dig. Hur svårt kan det vara?

Jag ska göra nåt helt speltakulärt under frukosten så hon får nåt att skriva om. Men vad? Slänga en pannkaka i ansiktet på henne? Inte så spektakulärt kanske, men hon lär ju åtminstone nämna det i en mening eller två i nästa inlägg.

Skriver från mobileo (old school autocorrect, nån som minns?) nu, men ska försöka länka:

http://feridekrueger.blogg.se

Hoppas att Ferdinand ger mig en länk tillbaka så att jag får 2 extra läsare, känner att jag behöver det.

Här är hon förresten från bilden till hennes tandläkarinlägg... ganska liten bild, men man ser ju ändå att hon har 18 hål i tänderna. Ska kalla hennes leende för "golfbanan" från och med nu. Ba da ba tum tsshh!



| |
#1 - - Linda:

En till med skev dygnsrytm... Fan... Jag gillar dina senaste inlägg, du är rolig. Det vet du ju redan också. Tack för skratten. Hoppas du inte somnar stående...

#2 - - Anonym:

BARA fem olika "smeknamn" på mig i ett blogginlägg?

Upp