WORKING 9 TO 5




Igår hade vi den årliga galan med jobbet på ett hotell nere i hamnen, där vi stoppade in mat i våra ansikten och hällde ner alkohol i våra halsar, samt delade ut olika priser till olika medarbetare.

Själv var man nominerad i två kategorier: "Snyggaste killen" och "Personalens favorit".
Ja, ni läste rätt.
Men börja inte fira i förväg nu, mina kära läsare, jag kom nämligen på andra plats i båda dessa satans kategorier. Second place is the first loser. Men jag är glad ändå för att 1) jag fick efteråt reda på att jag från början hade fått flest röster av alla till "Personalens favorit", vilket gjorde att jag blev nominerad så EGENTLIGEN vann jag ju den, eller hur? Va va va? Och 2) det där med "snyggast kille" är ju bara löjligt eftersom det är insidan som räknas, eller hur? Va va va? Och 3) kul att vara nominerad, men jag tar inte sånt där superseriöst precis. En viss kollega tog det däremot väääldigt seriöst, vilket skulle vara en väldigt rolig historia om jag berättade om det här, men det ska jag inte göra.



Christian smyger ner en shot innan maten.


Det var en soft kväll i alla fall. Finklädda damer och herrar, som det var kul att få surra lite med eftersom jag inte träffar dom så ofta längre, och särskilt inte under såna här omständigheter.
Enda gången jag höll mig för mig själv var när jag insåg att jag hade glömt lägga en kupong på UFC-galan som skulle gå under natten, så då satte jag mig ensam vid ett bord med mobilen och spelade en hundring på några matcher, vilket gav mig 700 kronor i vinst idag. Det blir gratis SL-kort, en flaska vin och en chipspåse, tack så mycket.

Sen mitt i alltihop var det nån som brölade om att Loreeeen hade vunnit melodikarnevalen, vilket var extremt oförvånande för mig, men jävligt kul och toppen och grymt var det ju. Så då spelade dom upp hennes låt på stället ungefär sextusen gånger i rad. Forever till the end of time. Going up up up up up up uuuup.



Sen var vi ungefär 15 pers som drog på efterfest hemma hos mig. Här hade vi precis kommit fram, och vi var inte mindre än nio personer som hade klämt in oss i den där lilla biljäveln. Alex som är runt 190 lång hade på nåt mirakulöst sätt klämt in sig i bagageluckan, som var ungefär lika stor som en skokartong. Men han är också känd för att vara väldigt vig, smidig och akrobatisk... toppatlet som han är.




Här hängde vi i köket, drack lite te och turades om att läsa upp våra favoritstycken ur bibeln.


Sen exploderade min lägenhet och alla dog.
ALLMÄNT | |
#1 - - Jennie:

Hej!

Jag vet inte om du kommer ihåg mig men du är skyldig mig 700/2=350 kr.

Hejdå

#2 - - emil:

Haha jo, jag har ett svagt minne av en tjej som kom och störde mig under mitt gamblande. Men! Jag vet att du valde en person som jag sa "nej nej" till och tog den andra killen, men Miocic valde du rätt i alla fall. Fast sen vet jag inte var du fått idén att vi skulle dela på pengarna ifrån? Jag sa att OM kupongen går in så får du en hundring, och det kan du få nästa gång du kommer och stör mig igen :)

Upp