DET GÅR BRA NU


Det kan nog bli en bra USA-resa trots allt.
Ja, inte för mig alltså, men för alla som bett mig köpa saker åt dom när jag är där borta. Converse, kläder, "nånting rosa från Victoria's Secret", och lite allt möjligt. Det kommer sluta med att jag inte ens har råd med mat åt mig själv efter att ha gjort av med hela reskassan på massa junk till folk hemma i Sverige. Och på ditvägen ska jag ha med mig massa Marabou mjölkchoklad till Cim som hon önskat sig. Femhundra stycken ville hon ha, den jävla tjockisen.

Men det sista jag vill grubbla över där borta är pengar. Eller ja, det är ju nåt jag aldrig vill behöva grubbla över, men särskilt inte i USA. Typ kolla efter det billigaste på menyn, tänka efter en extra gång om jag veeerkligen behöver köpa dom där snygga sneakerserna (sneakers i plural bestämd form), eller stanna hemma på hotellet för att spara pengar medan dom andra ska gå ut i Los Angeles pulserande nattliv.

Jag har alltid blivit en bättre version av mig själv när jag är på resande fot. Om jag är PÅ VÄG nånstans, då blir jag en helt annan människa. Gladare, roligare, skönare. Och nu när jag ska till mitt livs drömäventyr så kan jag bara tänka mig hur det kommer sluta. Jag ska suga in varenda jävla sekund av den här resan. Även om vi upplever ett segt ögonblick nån gång - för en trist kväll i California är nog bättre än en rolig kväll i Stockholm.


På TISDAG är det dags. Heeeeeeeeerregud vad jag längtar.

Nu ska jag gå över till Simon och hämta hans uttråkade och rastlösa resväska som jag ska bjuda med mig på resan, snäll som jag är. Hoppas det får plats femhundra chokladkakor i den bara. Och 23 par Converse och nånting rosa från Victoria's Secret.
ALLMÄNT | |
#1 - - Nisse:

Du kanske inte är intresserad nu när du ska till USA och köpa sneakers men de är väldigt billiga på Stadium och Intersport just nu :) FYI liksom. Ha det jävligt fint i USA!

#2 - - Inte alls avundsjuk tjej:

Hoppas du får extremt megaskoj där borta, Emil! Och glöm för satan inte bort att blogga åtminstone NÅN gång, okej? Puss

#3 - - Anonym:

Varför vill folk ha converse därifrån? Det finns ju här också?

#4 - - emil:

Nisse:

Om det inte vore för att jag ska till USA som sagt, och för att skorna på Stadium och Intersport är skitfula tyvärr, så hade jag nog slagit till! Och tack förresten!



tjej:

TACK! Och ja, jag ska försöka, men det kommer rätt långt ner på prioriteringslistan tyvärr :)



Anonym:

Inte säker, men tror det har att göra med att det finns fler modeller att välja på, till en fjärdedel av priset.

#5 - - Annevi:

Jag är i beautiful California nu! (åker skidor dock). Ska en tur till San Francisco på måndag, längtar skitmycket! Önskar dig en fet semester!

#6 - - emil:

Vi kommer alltså befinna oss i San Francisco samtidigt? Men vem är du då om man får fråga?



Önskar dig detsamma!

#7 - - Yaminna:

Jag vill också ha converse. Fan va ledsen jag blir om du inte köper med dig ett par till mig med. Vita. Strl 38. Höga. Mmmkaythanksbye

#8 - - Anonym:

Glöm inte! Loraxconverse, små fötter som man har så stl 34, conversastl: 2 1/2! Så köper jag med en pad thai till dig! Deal? Bra! :D

#9 - - Annika:

Oj tjohej stötte just på din blogg! Du skriver på ett jätte roligt sätt o de e riktigt intressant att läsa! --> Tabs :P

#10 - - Annevi:

Ja! Vi kommer säkert springa på varandra, SF är inte så stort har jag hört...

Annevi, 22 år, har varit i USA i snart 3 månader och åkt skidor. Vet inte vad jag ska gÖrA MeD MiTt LiV. Har läst din blogg sen din vän Nemo länkade till den. Löv it.

Upp