CRIMINAL MINDS

 
Vet inte riktigt hur jag började tänka på följande idag, men följande började jag tänka på idag... nämligen saker man hade fått för sig när man var liten och dum i huvet innan man blev äldre och lite mindre dum i huvet, och därmed fick en lite mer korrekt uppfattning av hur världen och allt i den fungerar. Mest handlade mina funderingar om kriminella gärningar, som jag inte hade en jävla aning om utan bara gissade mig till vad dom betydde.
 
 
Det här med prostitution till exempel. När jag var liten kunde man höra på typ nyheterna om nån kvinna som hade prostituerat sig. Då var jag helt säker på att man som kvinna gick till en läkare som gjorde nåt slags kirurgiskt ingrepp i underlivet på henne, och efter det så var hon prostituerad. Jag var inte helt med i matchen kan man säga. Men nu, några år och några besök på Malmskillnadsgatan senare, så vet jag hur det ligger till.
 
På nyheterna kunde jag även höra talas om hur nån kriminell liga hade tvättat pengar. Och med den totala avsaknaden av abstrakt tänkande som sexåring så fick jag självklart för mig att det handlade om precis vad det låter som. Man slänger in sedlar i tvättmaskinen, och rengjorde dom, och av nån anledning så var det sjukt olagligt att göra. Därför blev jag alltid lite orolig när jag fått en sedel som såg lite extra fräsch ut. Jag minns en julafton när jag fick tjugo stycken tiokronorssedlar (ja, så gammal är jag) av morfar, och dom sedlarna var helt nytrycka, ovikta och extremt fina. Jag blev ju superglad så klart, men i bakhuvet hade jag ändå en liten gnagande tanke... "är min morfar kriminell?".
 
Var man en ekobrottsling, ja då höll man på med miljöförstöring. För "eko" kunde ju bara vara nånting ekologiskt tänkte jag. Och ekologi har väl med natur att göra? Det underbara är att jag trodde detta fram tills bara några år sen. Då hade man helt klart förtjänat en örfil eller två.
 
Och en gång läste jag om en person som blivit gripen för att ha sysslat med utpressning. Då trodde jag att han bedrev en citronodling i trädgården, som han använde till att göra färskpressad lemonad som han kunde dricka eller bjuda sina vänner på. Och för det skulle han få fängelse? Getthefuckouttahere!?
 
Nä, det sista trodde jag faktiskt inte. Jag må vara korkad, och jag må ha varit ännu mer korkad som barn, men inte så jävla korkad.
 
Trodde ni också nåt som barn som var helt efterblivet, vilket ni insåg när ni blev äldre?
Bara jag? Okej... glöm att jag sa nåt.
ALLMÄNT | |
#1 - - Anonym:

bangolf (minigolf), golf endast för baRn! blev alltid lika förbannad när pappa tog en klubba och började spela.

#2 - - R - Svartvit poesi, teckenspråk, norrland och humor!:

Jag trodde min mamma var svart. True story.

#3 - - S:

Högst drömmen dom barn var att jobba som kassörska varsom egentligen, att bara sitta där hela dagarna och få en massa pengar av människor var ju hur häftigt som helst. Ibland kunde man vara snäll och låta någon vinna tillbaka lite pengar, men man behöll så mycket själv ändå så det spelade ingen roll. Så med andra ord måste du vara miljonär Emil.

#4 - - Anonym:

* högsta drömmen som barn. Tidig morgon + iPhone är en onödig kombo egentligen

#5 - - Momo:

Jag vet fortfarande inte vad en ekobrottsling är?

#6 - - emil:

http://lmgtfy.com/?q=ekobrottslighet

#7 - - Sofia:

Inte jag, men har en kompis som vart riktigt korkad. Först när hon var 13 förstod hon att noshörningar fanns på riktigt. Hon trodde det var påhittade djur...

#8 - - Anonym:

Min lillebror brukade alltid säga att han skulle våldta folk när han var lite. Han menade alltså att han skulle bråka/brottas. Lite roligt när han skrek så till nån av hans små kompisar bland folk.

#9 - - Edith:

Jag var 100% övertygad om att jag skulle få snopp, precis som pappa, när jag växte upp. Därför blev jag alltid förbannad som fan när mamma sa att det inte skulle hända. Vem vill inte kunna stå och kissa?

Det här med chokladbollar var ju också jävligt. Inte fan är det bollar av choklad.

#10 - - Anonym:

När min pappa(= din kriminelle morfar!) rapade så låtsades han prata zigenarspråk. Jag trodde honom förstås! Jag berättade för alla ungar på gatan att min pappa kunde zigenarspråk, de trodde mig inte, så en dag släpade jag upp ett helt gäng till pappa och sa att han skulle prata zigenarspråk! Snäll som han var, han hade förstått situationen, så drog han någon hemmagjord ramsa! Alla ungarna blev mycket imponerade!

#11 - - Anonym:

Jag är inte anonym jag är din mamma!

#12 - - Linnéa:

Jag är ganska kass på vissa sportiga grejer. Så jag trodde först att Super Bowl handlade om bowling och förstod inte varför alla ville vara uppe hela nätterna och kolla på det helt plötsligt. Jag har inte vågat erkänna det för någon tidigare då jag inte föredrar att bli mobbad. Dock var inte det här när jag var liten, utan tidigare i år...

#13 - - Bea:

Jag gjorde illa mig i skolan någon gång och fick förklarat för mig att vi skulle till "syster" och kolla upp det, blev lagom förvirrad när det stod en random läkare där och inte min storasyster när vi kom fram

#14 - - Emma:

Jag trodde fram till att jag var kanske 17 år att drygt betydde "lite mindre än".. Alltså när man sa att det var drygt en liter, trodde jag att det var mindre än en liter. Sjukt förvirrande och jäkligt svårt att lära om sig efter 17 år.
Nu, 5 år senare, får jag fortfarande tänka efter när någon säger "drygt en km".
Är det närmare 1.2 km då eller bara typ 1.8? :S

#15 - - Anna:

Jag hade fått höra att dom skulle spränga mitt lekis som låg några gator bort från där jag bodde. Coolt! tänkte jag och gick och väntade på den stora smällen. Den kom tyvärr aldrig. Det visade sig några år senare, till min stora besvikelse, att dom bara skulle stänga det....

#16 - - Anna :

Skön mamma btw!

#17 - - A:

Haha! Jag kommer fortfarande på mig själv med att vara efterbliven... och vet inte vad en ekobrottsling är.

#18 - - Steffie:

När du passerar OKQ8 påväg upp emot lugnet (om du ej åker via munkmora) finns det ett berg på höger sida.
Mount Everest när jag var 5 år....

#19 - - mamma:

Nu kom jag på en grej till, som jag bara måste dela med mig av! Det handlar om min mamma, Emils mormor. Hon var förskollärare och jobbade på dagis. När hon var hemma en gång för hon hade tappat rösten så var det ett litet barn ,som kom hem och berättade: Idag var inte fröken Ingrid på dagis för hon hade tappat brösten!

#20 - - Syster Anna:

På lågstadiet hade vi lite sexualundervisning eller liknande och jag berättade att min (och din) pappa hade haft en tvilling, men som hade dött vid födseln. Då var det tydligen någon som frågade: "Om han hade levat, hade Anna haft två pappor då?"

#21 - - mamma:

....och jag 2 män! Njaaa.....

#22 - - Anonym:

Varje gång du inte uppdaterar dör en kattunge.

#23 - - Anonym:

... Och katter har ju nio liv.

#24 - - lovisa:

hahah det där med ekobrottsling.. been there.. Får fortfarande tänka efter när jag läser om något sådant!

Upp