STOCKHOLM STATE OF MIND

 
Igår var det äntligen dags för min premiär den här sommaren på mitt älskade Skinnarviksberg - min favoritplats i hela Stockholm. Var där med Obi från USA, hans tjej Cim och min kille Abbe.
Tre svenskar och en amerikan, och senare under kvällen fick vi sällskap av tre amerikanare och en svensk, varpå vi med lite snabb huvudräkning och några snabba tryck på miniräknaren kan komma fram till att vi var fyra svenskar och fyra amerikanare.
Det är dels det som jag älskar med söder, att folket där är så mycket mer chill och bara kan sammanstråla med främlingar och bli vänner efter 30 sekunder. Enda gången nåt liknande händer på Stureplan är när brat-tjejerna står och spejar efter det bord som brat-killarna har beställt helrör till så dom kan stappla dit på sina högklackar och snylta gratisdricka.
 
 
Men vi hade en jävligt skön och soft kväll.
Men avslutningen... alltså... inte ens jag, som ändå är hyfsat okej på att återberätta saker, skulle kunna beskriva den cirkus som uppstod under natten.
Så jag avvaktar tills två av amerikanarna som filmade hela skiten lägger upp det på Youtube som dom lovade att göra. Jag vet att jag säger A men inte B nu (förutom att jag precis sa både A och B) men jag känner att jag inte kan göra situationen rättvisa om jag skulle skriva om det, och det skulle bli alldeles för långt om jag försökte.
 
 
Hur som helst måste jag tillbaka till berget snarast, det är inget annat än en skandal att jag bara varit där en enda gång i sommar. Synd bara att Franco har förstört min bärbara högtalare (fast jag vet att han egentligen har sålt den för att finansiera sitt svåra crack-missbruk) för stämningen blir ganska mycket mer magisk om man har lite musik under såna här sommarkvällar.
 
Vi ses på berget, kompisar!
 
Nu ska jag över till crack-pundarens balkong och hänga lite.
ALLMÄNT | |
#1 - - Anonym:

Jag vill lämna en kommentar så du inte känner dig ensam.

Hej.

Upp