OTTO

 
Den här dagen har spenderats med Josefine och en liten hårboll som hon tar hand om några dagar. När jag först träffade honom tänkte jag bara "Men vad i helvete har hänt här då?". Det var lite som i en romantisk komedi när person A tycker att person B är ful och jobbig i början, men längre in i filmen så vänder det och så var det för oss också. Efter en stund var jag kär i hunden och tyckte den var det gulligaste ever.
 
Men oj vad jag kallade den för saker idag. Knubbsäl, minigris, Downs Syndrom-hund, "ser ut som att han sprungit snabbt in i en vägg" och så vidare. Men bli inte chockade, för ju mer jag gillar någon och ju närmare någon är mig, desto mer förolämpningar känner jag mig bekväm med att spotta ut. Och allt är sagt med hundra procents kärlek. Plus att jag tvivlar på att han kan svenska.
 
Först kollade vi på UFC-galan som gick i natt som Otto tyckte var sjukt spännande, sen knallade vi iväg till nån klippa här ute i skärgården. Där låg han och sov mellan mina ben och blev kliad bakom örat eftersom hans korta ben inte når dit. Jag vill alltid ha en hund mellan benen tänkte jag säga nu, men det lät lite knepigt.
 
 
 
Vi gick förbi en fågel som låg och tog en powernap på vägen, då blev Otto extremt förbannad / skräckslagen av oklar anledning. Men han fick nog känna sig jävligt tuff där en stund.
 
 
 
Det här var lite sjukt insåg jag efter en stund. Detta är alltså gångvägen vi gick dit på, som låg kanske 30-40 meter från klippan vi var på. Jag minns när vi hade kommit fram att det typ fem minuter senare brakade till i skogen bakom oss så in i helvete, men fattade inte vad det var. Och på väg tillbaka såg det alltså ut så här. Jag vet att jag säger i videon "Vi kunde ha dött!" lite på skämt. Men vafan... VI KUNDE HA DÖTT!
Ingen aning vad som hänt eller hur det gick till. Som hämtat ur ett Lost-avsnitt ju.
 
 
Tack för idag kompis.
ALLMÄNT | |
#1 - - Marie:

Haha, kul! Kollade nyss på filmen när hunden skäller på fågeln, då började min hund (fransk bulldog) skälla helt hysteriskt på min telefon. Haha. Nu sitter hon i fönstret och letar efter hunden hon hörde i telefonen.. Så kan de gå :)

#2 - - sofia:

alltså emil... DIN RÖST haha helt seriöst :D sexig!

Upp