THANK GOD FOR THAT WHITE

För er som inte visste det så har jag vit månad för tillfället.
Jag har i 23 dagar haft ett kristallklart sinne, utan påverkan av alkoholens demoner.
Det har dock inte varit uteslutande superkul hela tiden, som när min dator dog tre dagar efter nykterheten inletts, och jag hade mindre saker att göra än en spindel som nån unge slitit benen av. Men en liten bit in i februari nu så är eländet äntligen över.

Men tack och lov har jag varit omringad av stöttande vänner, som helhjärtat visat empati för min situation, hyllat mig för det beslut jag tagit, och inspirerat mig till att fortsätta vara stark under denna mörka, vita period. Ta senaste veckan som exempel.


Först ett utdrag ur Jessicas blogg där hon visar uppskattning över att jag höll mig nykter när vi hängde förra torsdagen:


" - Men det är ju VITT vin????!!
Ovan citat är hämtat från min torsdagskväll och tydligen INTE ett exempel på smart och träffsäkert argument för att få sin ”vit månad i Januari”-kompis Emil att gå med på att dela på en flaska vitt när man umgås."


Och så var jag på restaurang nu i torsdags med lilla mamma, som till hundra procent stöttar mig i allt jag gör här i livet, och entusiastiskt tittade upp från menyn hon satt och bläddrade i och frågade glatt "Du förresten... har du vit månad fortfarande? Du har det? Jaha, okej... mmm... ja, jag får väl kanske ta och sympati-dricka lite vatten till maten då. Jag TÄNKTE ju ta ett glas vin, men nu när du har vit månad så kanske jag inte borde det...? Men det hade ju varit gott med lite vin till maten... suck".
Efter cirka en och en halv sekunds "övertalning" från min sida att strunta i vattnet så beställde hon vin trots allt. Men det är hennes beundransvärda initiativ som räknas!


Sen några sms från i fredags, dels från nån nattklubb som heter Pure som jag inte vet vad fan det är, men som ville att jag skulle komma på episk fest med rykande stämning, antagligen för att bjuda på kranvatten i baren och ge mig beröm för att jag är så duktig på min vita månad. Lite senare ett sms från Maria som vunnit 7 flaskor vin på jobbet som hon ville visa upp, och sen sms från Momo-Maria som ville att jag skulle följa med och kolla på när hon tog en AW. Båda stolta över mig att jag håller mig nykter till februari.




Sen kom lördagen, och Franco skickar ett sms för att berätta hur avundsjuk han är på att jag stannar hemma en lördagkväll och chillar istället för att följa med ut på äventyr. Och jag själv svarar att humöret är på topp och att jag aldrig känt mig mer motiverad i något sammanhang någonsin!





Och till sist hörde Abbe av sig tidigare ikväll, och skrev att jag är bjuden på ett stillsamt födelsedagsfirande hos honom nästa helg, och att han är riktigt imponerad över att jag klarat min vita månad så himla bra.





Så jag vill härmed rikta ett stort TACK till alla nära och kära som leder mig varsamt genom nykterhetens upplysta stig, utan att låta mig göra minsta snedsteg. Det betyder mycket för mig! Om nån av er får den genialiska idén att också ha en vit månad nån gång så lovar jag att ställa upp för er.


Mvh / nyktraste killen i Sverige

ALLMÄNT | |
#1 - - jag:

cool du e!:D själv är jag nykterist å har vart det hela livet. så najs ;) å man kan ha SJUKT kul utan alkohol, bara man har lite humor och sådär.. å det kan man ju säga att du har kanske... :P

#2 - - Jessica:



För jämnviktens skull tycker jag det är dags för svart månad efter detta.

#3 - - Anonym:

Momo är ett rätt konstigt nickname? är hon som en mormor? :p

#4 - - emil:

jag:

Ursäkta att jag frågar, men du skriver att du varit nykterist i hela ditt liv, vilket osökt får mig att undra... hur länge har ditt liv pågått egentligen? Starkt jobbat hur som helst.



Jessica:

Det blir fan ett svart LIV nu efter all nykter trauma jag gått igenom.



Anonym:

Nä, Momo är en jävligt skön tjej ska du veta, fast ibland kan hon bete sig som en gammal tant och åka hem och sova klockan 22.00 efter krogen en fredagkväll. Det är inte okej, men annars är hon hur soft som helst.

#5 - - Mo(r)mo(r):

Haha! I object! Eller inte. Om man AW'ar och börjar dricka klockan fem så är 22/23 en perfekt tid att åka hem och sova. Man har som roligast vid 20/21, och slipper dräggen efter midnatt. Perfekt.

#6 - - mamma:

Härligt att bevisa för sig själv att man har karaktär, eller hur? Jag är stolt över dig! Kram.

#7 - - Sara:

Hur gick det med resten av frågorna? Gör du alltid så här? Lovar och lovar men sedan händer inget?

Jag är fan besviken på dig Emil.

Upp